جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: جمهوری اسلامی قاطعانه اعلام می‌کند آمریکایی‌ها باید به طور شفاف و کتبی برای عبور از تحریم‌ها و پایبندی به تعهدات تضمین بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی در خطبه نماز جمعه ۲۸ مردادماه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: گفته می‌شود که امران به معروف و ناهیان از منکر فقط آنچه را می‌بینند تذکر می‌دهند و مامور به تجسس در خلوت نیستند، اما این امر به معنای این نیست که افراد در خلوت خود به ترک معروف و انجام معاصی مجاز هستند.

وی با اشاره به روز مسجد بیان کرد: در این روز صهیونیست‌های متجاوز و مفسد فی‌الارض، قبله اول مسلمانان یعنی مسجدالاقصی را به آتش کشیدند به همین خاطر این روز به نام مسجد نام‌گذاری شد تا مسلمانان به اهمیت مساجد پی ببرند و با کارکردهای مسجد بیشتر آگاه شوند.

وی اظهار کرد: در دوران معاصر نیز مانند آنچه در تاریخ رخ داده است شاهد ریزش و سقوط برخی در چاه نفس هستیم که به نظر می‌رسد ریشه این سقوط ها عُجب، خودخواهی، عناد، دل‌بستگی به بیگانگان و جهل مرکب است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: خداوند در رابطه با این‌ها می‌فرماید وقتی به آن‌ها گفته می‌شود در زمین فساد نکنید می‌گویند ما فقط اصلاح‌گر هستیم، آگاه باشید یقیناً آن‌ها فسادگر هستند اما بی‌شعور هستند و خودشان نمی‌فهمند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: تنها را علاج این امر مراقبت از نفس است، زیرا برخی از بیماری‌های نفس آنچنان در عمق روح و روان ریشه می‌کنند که امر را بر خود مدعی اخلاق، دهد و پیرو خط امام هم مشتبه می‌کنند و بعد از سال‌ها او را به زمین می‌زنند و بدعاقبت می‌کنند.

وی گفت: یکی از ریشه‌های بی بصیرتی برخی از خواص نداشتن عمق معرفتی و مراقبت نکردن از نفس سرکش است ریشه بی‌بصیرتی سیاسی این افراد در واقع بی بصیرتی اعتقادی و اخلاق است؛ وگرنه چگونه می‌شود یک مدعی مبارزه گری و خط امامی بودن بی‌رحمانه به مدافعان حرم و حریم ولایت بتازد و در کنار داعش علیه جبهه و مقاومت حزب‌الله لبنان موضع‌گیری کند.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: در مسئله برجام ایران اسلامی در کنار خنثی کردن تحریم ها در جست‌وجوی راه‌حلی عزتمندانه برای عبور از تحریم‌ها است؛ تیم مذاکره کننده هوشمندانه و در چارچوب دیپلماسی عزت، حکمت و اقتدار ملت ایران باحوصله مسیر دیپلماتیک را طی کرده است.

وی اظهار کرد: طرف مقابل تاکنون به دنبال مقصر نمایی، ادامه تهدیدها و تحریم‌ها، جنگ رسانه‌ای و شرطی کردن اقتصاد داخلی به مسئله برجام بوده است؛ جمهوری اسلامی قاطعانه اعلام می‌کند آمریکایی‌ها باید به طور شفاف و کتبی برای عبور از تحریم‌ها و پایبندی به تعهدات تضمین بدهند.

امام جمعه قم بیان کرد: مردم ما سال‌ها است نسبت به دولت‌های آمریکا بدبین هستند چون دولت‌های آمریکا هیچ وقت خیر و صلاح ما را نخواسته‌اند و همیشه در فکر چپاول ملت ما بودند

وی ادامه داد: راهبرد اصلی ما برای حل مشکلات جهش تولید و عملیاتی کردن مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب توصیه و ترسیم کردند در عین حال باید با روش‌های خودمان جلوی بهانه جویی های طرف مقابل را هم بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت مزین به نام دو شهید رجایی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین باهنر است که در مدیریت جهادی و ارزشی سرمشق دیگران هستند.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی و انقلابی دولت سیزدهم و حرکت مردمی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تلاش شبانه روزی که دارند روز جمعه و روز تعطیل نمی‌شناسند و در سیل و زلزله به کمک مردم می‌شتابند

امام‌جمعه قم اضافه کرد: این رویه دولت باید مورد توجه همه مدیران در سطوح مختلف باشد و مردمی کردن فعالیت های دولتی از یک سوی و به میدان آورند مردم از سوی دیگر دو ستون مدیریت جهادی دولت انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی است که این امر باز تکرار حرکت شهیدان باهنر و رجایی است.

وی یادآور شد: بر اساس آمارها، دولت سیزدهم باعث رونق اقتصادی شده است اما در کنار آن برنامه‌های اصلاحات اقتصادی باید منجر به کنترل بازار و گرانی‌های سرسام‌آور، ایجاد رونق در فضای کسب‌وکار، حل مشکلات بیکاری و میدان دادن به نسل جوان در سال اقتصاد دانش‌بنیان با محوریت پارک‌های علم و فناوری و بهره‌مندی از جهاد دانشگاهی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جوانانی که در جهاد دانشگاهی مسئله ناباروری را در مرکز رویان عملیاتی کردند و ایران را در نانو تکنولوژی سرآمد کردند و می‌توانند از طریق دانش بنیان باعث جهش اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی هم بشوند.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به آیه ۵۰ سوره توبه عنوان کرد: این آیه درباره مواضع شرورانه منافقان در جنگ تبوک است که نمی‌خواستند در جنگ شرکت کنند و برای خود عذرهایی می‌آوردند.

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه یکی دیگر از کارهای شرورانه منافقین را افشا می‌کند، ادامه داد: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر امر خوشایندی به تو برسد ناراحت می‌شوند و اگر مصیبتی به تو برسد می‌گویند ما پیش‌بینی می‌کردیم و هوشمندانه کار خود را مدیریت کردیم و در این جنگ شرکت نکردیم و خود را از خطرها حفظ کردیم.

وی بابیان اینکه امام باقر (ع) می‌فرماید مؤمنان در نیکی و شفقت مثل یک پیکر هستند و اگر به عضوی آسیب برسد همه ناراحت می‌شوند، افزود: مؤمنین باید نسبت به یکدیگر این حالت را داشته باشند که اگر در مشرق عالم به مسلمان آسیب‌ می‌رسد مسلمانی که در مغرب است نباید بی‌تفاوت باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی با افتخار به کمک مسلمانان و مظلومان عالم می‌شتابد به خاطر این آموزه‌های اسلامی است و آن‌هایی که می‌گویند «نه غزه و نه لبنان» جزو منافقان هستند.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha