دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه مذاکرات امروز بر خلاف گذشته با محور احترام به عزت، امنیت و اقتدار ایران پیش می‌رود، گفت: اکنون دنیا احتیاج پیدا کرده با ما رابطه دوستی برقرار کنند، مذاکره اکنون با گذشته خیلی فرق کرده، آن موقع دست گدایی به طرف آن‌ها دراز شده بود اما آن‌ها اکنون آمده‌اند شرایط ما را پذیرفته‌اند و به عزت، امنیت و اقتدار ما احترام می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک عید قربان، اظهار داشت: نقل شده است که در یکی از نمازهای عید قربان، رسول خدا (ص) نماز را اقامه کردند و امیرالمومنین (ع) نیز در کنار آن حضرت بودند، رسول خدا (ص) فرمودند، ای مردم بدانید که امروز روز قربانی و دعاست، بر این دو چیز تأکید شده است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند، اگر کسی قطره خونی را به عنوان قربانی و با نیت صادقانه و خالص در روز عید قربان به زمین بریزد، کفاره همه گناهان و موجب آمرزش خواهد شد، همچنین در این روز در پیشگاه خدا ملتمسانه دعا کنید، هیچ کس در این روز از فضای نماز عید بر نمی‌گردد به جز اینکه آمرزیده شده باشد، مگر آن کسانی که گناهان کبیره انجام می‌دهند و اصرار بر ارتکاب گناه کبیره دارند.

امام جمعه قزوین افزود: یعنی کسانی آمرزیده نمی‌شوند که اصرار بر انجام گناه کبیره دارند، حیا نمی‌کنند، نه از آدم‌ها خجالت می‌کشند و نه از خدا حیا می‌کنند، این‌ها را رسول خدا استثناء کرده و فرموده بخشیده نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در این روز برای خانواده شهدا، خانواده جانبازان و ایثارگران به خاطر تحمل رنج‌ها و مصائب دعا می‌کنیم، این‌ها جزو کسانی هستند که در راه خدا قربانی داده‌اند و عزیزان خود را قربانی کردند، برای اینکه دین، عفت، حیا و ارزش‌های دینی بمانند، پرچم لااله الاالله و محمد رسول الله و علی ولی الله در همه عالم برافراشته شود و زمین پاک شود تا لایق ظهور صاحب زمین، ولی عصر (عج) باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای مسئولان در رفع مشکلات، نان، شغل و معیشت مردم دعا می‌کنیم، خدا به آنان تدبیر، همت و مشکل گشایی عنایت کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: کار پر مشقتی بر عهده مسئولان قضایی است و دائم درگیر کار هستند، این افراد خیلی بیشتر از ساعات مقرر پای کار هستند، گاهی تا پاسی از شب پرونده‌ها را بررسی می‌کنند، برای اینکه بتوانند مجری عدالت باشند و علی‌رغم خستگی بتوانند همیشه به روی مردم لبخند بزنند و مراجعه کنندگان از آنان راضی باشند، از خدا برای آنان درخواست توفیق می‌کنیم.

امام جمعه قزوین، اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهیم برادری، محبت، دوستی را به همه ملت ما عنایت کند، همدیگر را دوست داشته باشیم، همه ما به محبت یکدیگر محتاجیم، مخصوصا در خانواده‌ها همسران نسبت به هم، فرزندان نسبت به والدین، والدین نسبت به فرزندان، همسایه‌ها نسبت به یکدیگر و همکاران در محیط‌های اداری هوادار هم باشند، از حق همدیگر دفاع کنند، طمع به حق کسی نداشته باشیم، در این صورت خدا به ما برکت می‌دهد و زندگی‌مان آرامش پیدا می‌کند و شیرین‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: حضرت ابراهیم(ع) زمانی که همراه با فرزندش اسماعیل (ع) خانه کعبه را ساخت، اولین دعایش امنیت بود، امروز می‌توانیم گزارش خوبی به حضرت ابراهیم (ع) ارائه دهیم و بگوییم فرزندان تو، ذریه تو، دانشمندان موشکی و پای کار برای زیرساخت امنیت در کشور به خوبی وظیفه شان را انجام داده‌اند و به خوبی به «آیه وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ » عمل کردند و دشمنان را سر جای خود نشاندند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که منافقان به اضمحلال رسیدند و نسلشان در حال انقراض است، خدا را شکر می‌کنیم از سال گذشته تا امسال شکست، عقب نشینی و ضعف در آمریکا چندین برابر شده، خدا را شکر می‌کنیم صهیونیست‌هایی که حرف از نیل تا فرات می‌زدند و قصدشان همه دنیا بود، عقب نشینی کردند و دور خود دیوار کشیدند و در درون این رژیم غاصب نیز غوغایی از ناامنی وجود دارد.

وی یادآور شد: نیروهای مسلمان درون سرزمین‌های اشغالی اَمان صهیونیست‌ها را بریده‌اند، اطرافیان هم دائم صهیونیست‌ها را تهدید می‌کنند، خود صهیونیست‌ها نیز به جان هم افتاده‌اند، این‌ها همه لطف خداست که امروزه نصیب ما شده است.

وی با بیان اینکه مذاکرات امروز بر خلاف گذشته با محور احترام به عزت، امنیت و اقتدار ایران پیش می‌رود، عنوان کرد: اکنون دنیا احتیاج پیدا کرده با ما رابطه دوستی برقرار کنند، مذاکره اکنون با گذشته خیلی فرق کرده، آن موقع دست گدایی به طرف آن‌ها دراز شده بود اما آن‌ها اکنون آمده‌اند شرایط ما را پذیرفته‌اند و به عزت، امنیت و اقتدار ما احترام می‌گذارند، خواسته‌های ما را قبول می‌کنند، به همین دلیل ما با آن ها سر جنگ نداریم، این مذاکره با مذاکره قبلی قابل قیاس نیست، این را عقلا می‌فهمند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آن‌هایی که عاقل نیستند، بیایند و تحلیل‌های صحیح را بشنوند که آن زمان ما در چه شرایطی بودیم، چه خیانت‌هایی دیدیم، هم از مستکبران خیانت دیدیم و هم از ارادتمندان به مستکبران خیانت دیدیم و روی مومنین حساب نمی‌کردند، اکنون وضعیت متفاوت شده و خدا را شاکر هستیم.

وی ادامه داد: از خدای متعال ملتمسانه می‌خواهیم مسئله ازدواج را برای دختران ما که سنشان کم کم از مسیر ازدواج فاصله می‌گیرد سهل کند، از خدا درخواست می‌کنیم برای پسران ما زمینه تشکیل خانواده را فراهم کند، از مسئولان می‌خواهیم زمینه ساز ازدواج جوانان باشند.

وی اظهار کرد: مسئله فرزندآوری بسیار مهم و حیاتی است، از خدا می‌خواهیم شاهد فرزندان بسیار در خانواده‌ها باشیم، جوانان ما به یک یا دو فرزند قانع نباشند، پیغمبر(ص) فرمودند هر چه تعداد امتم بیشتر باشد، من مباهات می‌کنم، بیاییم کاری کنیم پیامبر(ص) به ما آفرین بگوید، نباید به نقشه‌ای که اجانب برای ما کشیده‌اند عمل کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از خدای متعال باران رحمتش را در طول سال تقاضا می‌کنیم، درخواست می‌کنیم دعاهایمان مستجاب شود، می‌گوییم خدایا ما هر چه می‌دانستیم گفتیم، دیگر نمی‌دانیم چه بخواهیم، آن چیزی که پیغمبر(ص) و اولیای تو می‌خواهند، ما نیز همان‌ها را می‌خواهیم، برای ما همان‌ها را در نظر بگیر، خدایا کاری کن هر چه اولیای تو از آن فاصله می‌گیرند، ما نیز از همه آن‌ها فاصله بگیریم.

مذاکرات امروز بر محور احترام به عزت، امنیت و اقتدار ایران پیش می‌رود

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha