جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه شهرستان آستارا گفت: مسائل اقتصادی کشور نباید به برجام گره زده شود و با خودباوری، تکیه بر توان داخلی و ایستادگی، دشمن هیچ گاه به اهداف خود نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا با اشاره به اهمیت محبت نسبت به اهل بیت(ع)، اظهار داشت: محبت اهل بیت(ع)، نتیجه‌اش کامل شدن دین خواهد بود و در خطبه غدیر، پیامبر اکرم(ص) بر این مساله تاکید بسیاری دارند.

امام جمعه آستارا، دوستی اهل بیت(ع) را باعث دوری تفرقه و اختلاف در میان جامعه دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه خودشان در دفاع از امیرالمؤمنین(ع)، قرار دادن امامت را از سوی خداوند، برای دوری از تفرقه دانستند و فرمودند با محبت اهل بیت(ع) دل‌ها به یکدیگر نزدیک شده و جامعه اسلامی به سوی آرامش و توسعه پیش می‌رود.

وی با اشاره به عظمت تجمع اربعین حسینی در کربلا، یادآور شد: همانا محبت اهل بیت(ع) تفرقه را دور کرده و باعث وحدت مسلمانان و دوست داران اهل بیت(ع) در ایام اربعین حسینی شده و شکوه، شور و شعور حسینی را در کربلا و نجف رقم می‌زند.

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد در سال ۳۲ به عنوان یک روز سیاه در تاریخ کشور، مطرح کرد: با مشاهده این گونه اتفاقات در تاریخ، پی به دخالت مسلم دشمنان در امور داخلی کشور و خیانت رژیم منحوس طاغوت می‌بریم و نشر این اتفاقات باعث روشنگری برای جوانان است تا پی به ذات دشمن ببریم.

وی با اشاره به اقتدار تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: هم اکنون ما تعیین کننده پرداخت خسارت و برخی نکات دیگر هستیم و این نشان دهنده اقتدار، استقلال و موضع برتر جمهوری اسلامی ایران نسبت به غرب و آمریکا است.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران نیاز به هیچ برجامی برای اهداف توسعه خود ندارد و قطعا، طرف مقابل خیال برجام توان موشکی ایران را با خود به گور خواهند برد.

وی افزود: مسائل اقتصادی کشور نباید به برجام گره زده شود و با خود باوری، تکیه بر توان داخلی و ایستادگی، دشمن هیچ گاه به اهداف خود نخواهد رسید.

امام جمعه آستارا با اشاره به حمله یک جوان شجاع مسلمان به نگارنده کتاب آیات شیطانی، تصریح کرد: این جوان حتی بعد از امام(ره) به دنیا آمده، اما با آموزه‌ها و ادبیات حضرت امام(ره) آشنایی دارد و این نشان دهنده حقانیت و عمق تاثیر فتوای امام خمینی (ره) دارد.

وی اظهار کرد: این یک پیام مهم برای عاملان ترور سردار دل‌ها و دیگر دشمنان نظام و انقلاب است که منتظر انتقام سخت حتی در یکی از کوچه‌های محل زندگی خودشان در آمریکا باشند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به ۲۹ مرداد روز جهانی فضای سایبری، یادآور شد: امروز این فضا در زندگی همه وجود دارد و حقیقی بودنش را به عینه مشاهده می‌کنیم، امروز این فضا به عنوان یک فرصت برای انتشار پیام انقلاب اسلامی و تبلیغات دینی به جهان و البته تهدیدی برای توطئه علیه کشور تبدیل شده است که با خود صیانتی و مراقبت، آسیب کمتری را برای خود و خانواده خود خواهیم داشت.

وی با تأکید بر لزوم افزایش سطح سواد رسانه در جامعه و تقویت باورهای دینی و ملی، اظهار داشت: ما با باورهای دینی در دوران دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادیم و امروز هم باید با تقویت باورها در مقابل توطئه‌های دشمن در فضای سایبری ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha