پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرتضی مطیعی - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مردادماه ۱۳۳۲ و اشتباه مصدق در اعتماد به بیگانه، تصریح کرد: امروز تفرقه‌ای که آمریکا و دشمنان در پی آن هستند، همچون کودتای ۲۸ مرداد جدایی مردم و دولت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر اظهار کرد: استکبار هیچ‌گاه به نفع ما کار نکرده و نمی‌کند و همواره در پی تفرقه بین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مردادماه ۱۳۳۲ و اشتباه مصدق در اعتماد به بیگانه، بیان کرد: امروز، تفرقه‌ای که آمریکا و دشمنان در پی آن هستند، همچون کودتای ۲۸ مرداد جدایی مردم و دولت است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد، تصریح کرد: تاریخ پیش روی ما است؛ جداسازی مردم از نظام اسلامی و روحانیت از ایران اسلامی از اهداف استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مطیعی با بیان اینکه حرکت سیدالشهدا (ع) در کربلا نشان داد که دین و سیاست از هم جدا نیستند و ایشان مقابل یزیدیان ایستادگی کردند، تأکید کرد: گماردن افراد معلوم‌الحال که صدای استکبار در ایران اسلامی هستند، در مراکز حساس خطرناک است.

وی به هجمه‌های رسانه‌های دشمنان و نیز همراهان داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن نیازمند دستیابی توافق با ایران اسلامی است؛ اما برخی داخل کشور می‌گویند اگر این مذاکره به سرانجام نرسد، معیشت مردم به خطر می‌افتد.

امام جمعه سمنان عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی و تیم مذاکره‌کننده با اقتدار شروطی را اعلام کردند و خواستار برداشته شدن یک‌باره تحریم‌ها شدند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مطیعی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی تضمینی را می‌خواهند که در دست ایران باشد، افزود: مردم باید پشتیبان نظام باشند تا آمریکا در دستیابی به هدف پلید خود یعنی تفرقه بین مردم و نظام ناکام بماند.

وی با اشاره تعبیرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره آزادگان سرافراز کشور، گفت: آزادگان ایران اسلامی با تحمل فشارها و شکنجه‌ها در زندان‌های عراق اسطوره‌های مقاومت و صبر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به بیان اینکه آزادگان در راستای تحقق جهاد تبیین استقامت و پایداری را به نسل جدید انتقال دهند، بیان کرد: تمام عالم تحت نظارت حضرت ولی عصر (عج) است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امام راحل به واسطه انتشار کتاب «آیات شیطانی» حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر کرد، افزود: اهانت به مقدسات اسلام را سلمان رشدی آغاز کرد و اکنون با گذشت ۳۴ سال، جوانی لبنانی وظیفه خود دانست تا حکم امام را اجرا کند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مطیعی اضافه کرد: این مسئله دو صورت دارد؛ یکی اینکه جوان لبنانی، بزرگ شده آمریکا که اگر در راستای اجرای حکم امام راحل این کار را انجام داده،نشان‌دهنده شکست استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: جنبه دیگر این مسئله، ممکن است نقشه خود آمریکایی‌ها باشد؛ چراکه از محافظت سلمان رشدی خسته شده‌اند؛ تمام جهان می‌دانند که هیچ انسانی برای آمریکا اهمیت ندارد و تنها رسیدن به اهداف پلید برایش مهم است.

امام جمعه سمنان با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: عیار عمل با تقوا افزایش می‌یابد و عمل قلیلِ با تقوا، بالاتر از عمل کثیرِ بدون تقوا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha