جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ر

حوزه / مشاور فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ولایت، محور وحدت جامعه است، گفت: برای عبور از گردنه‌های سخت فعلی باید وحدت و امید به آینده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، یادواره فرماندهان شهید تخریب‌چی به همراه ۹۴ شهید تخریب‌چی کاشان و آران و بیدگل، شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، فرماندهان دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در فرهنگ سرای مهر تالار بزرگ شهر کاشان برگزار شد.

سردار حسین دقیقی مشاوره فرمانده سپاه پاسداران در این مراسم، به نقش رزمندگان تخریب‌چی در عملیات‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: نیروهای تخریب با از خود گذشتگی زیر دید و تیربار دشمن، با پیدا کردن چاله‌های کوچک، خودشان را تا ۲۴ ساعت برای خنثی نمودن مین ها مخفی می‌کردند.

وی به پیروزی بزرگ غزه در موشک باران سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: جهاد اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، با شلیک بیش از ۱۱۰۰ موشک به تل‌آویو و دیمونا، مرکز تاسیسات هسته‌ای اسرائیل توانست شکست سنگینی را به دشمن وارد کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه نیروهای تخریب‌چی جزء قهرمانان ملی هستند، یادآور شد: خاطرات و رشادت‌های ۴۰۰ تخریب‌چی دوران دفاع مقدس جهت اطلاع آیندگان، باید جمع آوری، ثبت و به صورت کتاب در بیاید.

وی با قدردانی از تلاش‌های علیرضا پورعسگری جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس و دیگر دست اندرکاران برگزاری این یادواره، خواستار پیگیری جدی چاپ آثار شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس شد.

سردار دقیقی در ادامه با محکوم کردن اهانت به شهید همدانی خاطر نشان کرد: اینکه با گذشت چند سال از شهادت سردار همدانی، فردی بلند شود و علیه این شهید بزرگوار و جریان مقاومت اهانت کند، قطعا کلید رمز ایادی استکبار برای توطئه و فتنه‌های بعدی است، بنابراین لازم است در برابر این توطئه دشمن نیز کاملا هوشیار باشیم.

وی در پاسخ به فرد اهانت کننده به سردار همدانی با اشاره به اینکه داعش را برای تصرف ایران و سرکوبی بیداری اسلامی درست کرده بودند، گفت: باید در جواب این فرد گفته شود چرا اینها در امور کشورهای منطقه مداخله می‌کنند؛ اگر حاج قاسم و همدانی‌ها نبودند، داعش با تصرف بغداد، کربلا، نجف و با خاک یکسان کردن عتبات عالیات و سوریه، ایران را نیز تصرف می‌کرد.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: مردم با حضور میلیونی خود در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که پای جریان مقاومت ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز باید در مسیر تحقق جهاد تبیین گام برداریم و برای مردم امید به آینده را به ارمغان بیاوریم، گفت: مسئولیت امروز مسئولان، از فرماندهان تخریب‌چی دوران دفاع مقدس بسیار سنگین‌تر است.

سردار دقیقی، مبنای اقتدار کشور را مردم دانست و عنوان کرد: مبنای اقتدار کشورمان تنها سلاح و موشک نیست، بلکه علاوه بر سلاح، همین مردمی هستند که در سخت‌ترین شرایط پای نظام، امام و ولایت ایستاده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ولایت، محور وحدت جامعه است و باید همه مانند کوه تا پیروزی نهایی در کنار ولایت بمانیم، تصریح کرد: همانطور که در ابتدای جنگ با کمترین امکانات و تسلیحات نظامی توانستیم بر دشمن پیروز شویم، برای عبور از گردنه‌های سخت فعلی نیز باید وحدت و امید به آینده داشته باشیم.

مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و خاطره گویی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha