پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ضس

حوزه / قائم مقام لشکر ثارالله(ع) با بیان اینکه همه مدیون حاج قاسم هستیم، گفت: اگر حاج قاسم و شهدای مدافع حرم نبودند، امروز ما نمی‌توانستیم به راحتی دور هم جمع شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان سردار مرتضی حاج باقری از جانبازان دوران دفاع مقدس، شب گذشته در مراسم یادواره فرماندهان و 93 شهید تخریب‌چی کاشان و آران و بیدگل در فرهنگ سرای مهر تالار بزرگ شهر کاشان، با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس و نقش اثر گذار تخریب چی‌ها در پیشبرد عملیات‌ها، اظهار داشت: تخریب چی‌ها فدایی رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند.

قائم مقام لشکر ثارالله(ع) با بیان اینکه تخریب‌چی‌ها دائم الوضو و دائم الذکر بودند، گفت: یک تخریب‌چی شب قبل از استراحت، حتما باید با وضو می‌خوابید و سوره واقعه را می‌خواند، اگر خسته بود و نمی‌توانست سوره واقعه را بخواند، حداقل سه مرتبه سوره توحید را می‌خواند و نماز شب را برای خود واجب می‌دانست.

این فرمانده گردان تخریب دوران دفاع مقدس، با اشاره به خاطره‌ای از شهید علی عباسیان خاطرنشان کرد: این شهید کاشانی صدای زیبایی داشت و هم مداح بود و هم قاری قرآن که با خواندن زیارت عاشورا و دعای ندبه و پیچیدن صدایش در نخلستان‌ها، حال عجیبی به رزمندگان دست می‌داد.

وی با بیان اینکه شهدا دارای جایگاه بالایی هستند، خاطرنشان کرد: شهید علی عباسیان هم غواص بود و هم تخریب‌چی و در عین حال نیروی معنوی و پیش نماز بچه‌ها بود که شب عملیات وقتی وارد آب اروند شد، تیر دشمن به سر این شهید اصابت کرد و آب اروند این شهید را با خود برد و ۶ ماه بعد در نهر بلامه با ۷۰ کیلومتر فاصله با جایی که شهید شد، پیکر این شهید عزیز به اتفاق پیکر شهید جواد خیامی از نیروهای کرمان را پیدا کردیم.

سردارحاج باقری پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران را به برکت خون شهدا دانست و گفت: پدران و مادران شهدا از برکات این نظام هستند و نامردی است با پایمال نمودن خون شهدا، احترام به خانواده شهدا فراموش شود.

این جانباز دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی با اخلاق، رفتار و معنویت خود تبدیل به حاج قاسم شد، تصریح کرد: آن چیزی که حاج قاسم را به این جایگاه رساند، احترام بسیار زیاد به پدر و مادر و ارتباط با خدا بود.

قائم مقام لشکر ثارالله(ع) اظهار کرد: در ۴۰ سالی که با حاج قاسم بودم، محال بود نماز شب این شهید بزرگوار قضا شود و به قدری صدای گریه این شهید در نماز شب بلند بود که هر کس عبور می‌کرد به این فکر بود که اتفاق خاصی افتاده است.

سردار حاج باقری با بیان اینکه همه مدیون حاج قاسم هستیم، گفت: اگر حاج قاسم و شهدای مدافع حرم نبودند، امروز ما نمی‌توانستیم به راحتی دور هم جمع شویم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha