سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سردار بیانی

حوزه/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با تصریح بر اینکه در کشور ۵۰ هزار آزاده وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۱ آزاده از استان فارس است، گفت: از ۵۸۳ هزار جانباز در کشور، ۵۲ هزار نفر از آنان از استان فارس و از ۲۰۰ و ۲۷ هزار شهید در کشور حدود ۱۴ هزار شهید از این استان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، سردار ابراهیم بیانی امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در واقع متکفل امور خانواده های شهدای استان، جانبازان و آزادگان است.

وی در ادامه با تصریح اینکه در کشور ۵۰ هزار آزاده وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۱ آزاده از استان فارس است، اضافه کرد: همچنین از ۵۸۳ هزار جانباز در کشور ۵۲ هزار نفر از آنان از استان فارس، از ۲۰۰ و ۲۷ هزار شهید در کشور حدود ۱۴ هزار شهید از استان فارس است. البته یک اختلاف جزئی در بنیاد شهید و سپاه پاسداران در تعداد شهدای استان وجود دارد که علت آن به این شکل است یک خانواده در بیرون از استان فارس است، اما شهید در استان فارس دفن است.

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس اغلب شهدای کشور را مربوط به دفاع مقدس است دانست و عنوان کرد: ۱۹۶ هزار ۸۳۷ نفر شهید در کشور شهید دفاع مقدس است، متوسط سنی آنان ۲۳ سال است، کم سن ترین شهید دفاع مقدس ۱۲ روزه و مسن ترین شهید ۱۰۰ سال و ۷ ماه را دارا است.

وی به ارائه دیگر آمار و ارقام در خصوص شهدا، جانبازان و ایثارگران پرداخت و خاطرنشان کرد: از ۵۲ هزار جانبازی که در استان فارس وجود دارد حدود ۱۴۵ جانباز قطع نخایی ویلچری و ۱۰ جانباز ضایعه نخایی گردن در استان است که این عزیزان به مراقبت سه شیفته نیاز دارند، چراکه هیچ تحرکی را ندارند. حدود ۴ هزار نفر جانباز اعصاب و روان در استان فارس وجود دارد که جزو مظلوم ترین قشر جانبازان هستند، همچنین تعدادی از جانبازان استان فارس شیمیایی هستند و درصد جانبازی آنان از ۵ درصد آغاز تا ۷۰ درصد ادامه دارد؛ بیش از ۹۰ درصد آنان افراد مأخوذ به احیا و هیچ انتظاری از بنیاد شهید ندارند، از این رو به ناچار حسابی را برای آنان باز کرده ایم.

سردار بیانی با اشاره به اینکه در موضوع معیشت، مسکن و تسهیلات جامعه هدف خود اقداماتی را انجام داده ایم، افزود: ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان فرم جیم که زمین باید به آنان واگذار می شده سبز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha