سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دژکام

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری شهادت را یکی از ارزش های والای دینی برشمرد که باید تبیین شود و گفت: اگر کسانی آبروی خود را می برند و بی ادبانه حرفی می‌زنند، برنامه شان این است که یک تجدید حیات برای خودشان شود، و الاّ حنای اینها دیگر رنگی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل بعد نیاز به آموزش دارد، گفت: مراسم بزرگداشت شهدا باید به گونه ای باشد که تاثیرگذار باشد، این مراسمات نباید به صورت رسمی و اداری برگزار شود بلکه باید تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه با تصریح اینکه جامعه به شهدا افتخار می کند، اضافه کرد: خرسندیم که هنوز درِ شهادت و کشته شدن برای خداوند باز است و جامعه ما هنوز شهید در راه خدا می دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن حمزه(ع) عنوان کرد: باید از فرصت گرامی داشت سالگرد شهادت این امامزاده در پیشبرد فرهنگ شهادت استفاده شود، شهید علی بن حمزه(ع) افتخاری برای شیراز و استان فارس است از این رو باید به صورت ویژه از این فرصت استفاده کرد.

وی همچنین به فرارسیدن شهادت امام سجاد(ع) به روایت ۲۵ محرم اشاره و خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته در امامزاده علی بن حمزه خطبه حضرت در شام قرائت می شده است، از این رو امسال نیز باید احترام گذاشته و مراسم باشکوهی برگزار کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز افزود: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از سند های رسمی است که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده اند و باید روی آن به صورت ویژه کار شود، ایثار و شهادت بحث کربلا و اسارت آل الله است، اگر این دو خوب تبیین شود فرهنگ ایثار و شهادت تبیین خواهد شد؛ در کشور های دیگر نیز کشته وطن را گرامی می دارند، اما چیزی که در اسلام عزیز و انقلاب اسلامی داشته ایم و باعث عزت و عظمت ایران شد موضوع شهادت بوده است.

وی گفت: شهادت یک ارزش والای دینی است که باید تبیین شود، اگر کسانی آبروی خود را می برند و بی ادبانه حرفی می‌زنند برنامه شان این است که یک تجدید حیات برای خودشان شود، و الاّ حنای اینها دیگر رنگی ندارد. آنقدر کار این افراد فاحش است که نیاز به گفتن نیست، دوره این افراد تمام شده و این اعتراف بزرگان خود آنان است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: اولویت ها را رهبر معظم انقلاب بیان می کنند؛ هر موقع از گفتمانی که مقام معظم رهبری بیان کرده اند فاصله گرفته ایم ضرر کرده ایم. فرصتهای طلایی نظام را نباید با این کارها از دست دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha