سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 1040110
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
لملم جمعه آبگرم

حوزه/ با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام‌ عسگری به‌عنوان امام جمعه جدید آبگرم معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عسگری به‌ عنوان امام جمعه جدید آبگرم معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام‌ علی صالحی امام جمعه سابق آبگرم تقدیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور را پشت سر گذاشتیم و این روز را به ملت ایران اسلامی و خانواده‌های آزادگان که مدت‌ها چشم‌انتظار بازگشت عزیزانشان به میهن اسلامی بودند را ببینند، تبریک عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی، معنوی، تقوا، بصیرت و جنگ نرم با اجانب یاد کرده‌اند، گفت: امام جمعه فرمانده این قرارگاه و لشکر این فرمانده، توده‌های مردم و اقشار مختلف پا به کاری هستند تا این امام بتواند در جایگاه قرارگاه، رسالت ایمانی خود را انجام دهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شاید کسانی باشند که تلاش کنند امام جمعه را صنفی، حزبی و جناحی نشان دهند، یعنی این‌گونه نشان دهند که امام جمعه مربوط به قشر خاصی است، اما امام جمعه متعلق به همه جناح‌ها، اقشار و سلیقه‌هاست، حتی اگر یک غیرمسلمان هم در یک شهر باشد، امام جمعه باید حواسش به او هم باشد و حال او را بپرسد و هوایش را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه در جامعه همه فرزندان امام جمعه هستند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند "امام جمعه باید رفتار پدرانه داشته باشد"، این یعنی همه را فرزندان معنوی خود ببیند و دلسوزانه، آن‌گونه که پدر نسبت به فرزندان خود رفتار می‌کند با آنان رفتار کند، البته در این میان جوانان قلب تپنده فعالیت‌های امام جمعه هستند و لذا امام جمعه با حضور جوانان می‌تواند فعالیت، نشاط و جدیت را در شهر اعمال کند و موفق باشد.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید هوای همه اقشار جامعه را داشته باشد، گفت: زمانی که از لفظ امام جمعه استفاده می‌کنیم، باید بدانیم امام بدون مأموم امام نمی‌شود، بنابراین اگر کسی امام باشد و مأموم نداشته باشد، حتی اگر امیرالمؤمنین(ع) هم باشد، خانه‌نشین خواهد شد، از سوی دیگر مأموم هم بدون امام امت نمی‌شوند، یعنی تا امام نداشته نداشته باشند امت نمی‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه ۹ سوره جمعه و اهمیت حضور در نماز جمعه، یادآور شد: در این آیه خداوند فرموده است که "ای کسانی که ایمان آورده‌اید چون برای نماز جمعه ندا سر داده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید، اگر بدانید این برای شما بهتر است".

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: خدا در این آیه از مردم برای شرکت در نماز جمعه دعوت می‌کند، یعنی همه برای نماز جمعه فراخوان می‌شوند و مشخص می‌شود که همه قسمت‌های موجود باید فراخوانی کنند و این یعنی یکی از همت‌های مسئولین در طول هفته باید این باشد که مردم را به نماز جمعه دعوت کنند، هر کس سهم خود را در نماز جمعه ببیند و رسالت خود را انجام دهد، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نیز نقش خود را در این عرصه لازم است که ایفا کنند.

وی عنوان کرد: باید صفوف نماز جماعت و مخصوصاً صفوف نماز جمعه شهرها را تقویت کنیم، هر چقدر این صفوف جدی‌تر باشد و اقشار مختلف، جناح‌های مختلف و سلایق گوناگون در صفوف نماز جمعه نشستند، همان قدر باید بگوییم این شهر آبرومند و غنی است و انسجام دارد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه در ۲۲ بهمن و در روز قدس زنده بودن شهر را می‌بینیم، گفت: در روز جمعه نیز زنده بودن و پویا بودن شهر را تماشا می‌کنیم و همه کارها را در این روز بر زمین می‌گذاریم تا به «فَاسْعَوْا إِلَی ذِکْرِ اللَّهِ» عمل کنیم، این‌ همان چیزی است که باید تبیین کنیم و این نگاه‌های قرآنی را به مردم برسانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تقدیر از امام جمعه سابق شهر آبگرم، یادآور شد: حجت‌الاسلام‌ صالحی در این سمت سال‌ها زحمت کشیدند و شاهد ارتقا نماز جمعه در این منطقه بودیم و اکنون نیز حجت‌الاسلام‌ عسگری این مسئولیت را عهده دار خواهند شد و امیدواریم قلب تپنده قرارگاهی آبگرم توسط حجت الاسلام عسگری جان تازه‌ای بگیرد.

وی اظهار داشت: همین که مسئولان در این جلسه حضور دارند، نشان می‌دهد که دغدغه نماز جمعه را دارند و باید خودشان را عضو ستاد نماز جمعه بدانند.

وی با بیان اینکه هر کس در نماز جمعه شرکت می‌کند عضو ستاد نماز جمعه است و باید این را قدر بداند، گفت: روز قیامت وقتی می‌خواهیم سر خود را بلند کنیم با این کارهای خدایی سربلند خواهیم شد، مال، مقام و ثروت سربلندی نمی‌آورد، اما اگر جزو کسانی باشیم که نماز جمعه و فرایض الهی را اقامه کنیم سربلند خواهیم شد.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام‌ علی صالحی تجلیل و حجت‌الاسلام‌ غلامرضا عسگری به‌ عنوان امام جمعه آبگرم معرفی شد.

"عسگری" امام جمعه آبگرم شد

"عسگری" امام جمعه آبگرم شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha