پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: مردم کردستان همواره محب اهل بیت(ع) بوده‌اند، زیرا رسول اکرم (ص) در این باره می‌فرمایند کسانی که با آل الله دعوا کنند، با آنان جنگ کرده و هر کس آنها را دوست بدارد، دوستشان خواهم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج، اظهار داشت: دین مبین اسلام دستورات بسیار مهمی درباره نوع زندگی انسان دارد که نمونه بارز آن مصرف گوشت است.

امام جمعه سنندج گفت: در دین اسلام خوردن گوشت خوک و گراز حرام است، زیرا تحقیقات نشان داده که گوشت این حیوان‌ها سرشار از میکروب‌های کشنده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رواج سگ گردانی و نگهداری از سگ در برخی از منازل هستیم که این موضوع باعث کثر شأن انسان می‌شود و باید از این خانواده‌ها پرسید که چگونه حاضرند اجازه دهند که فرزندانشان با سگ غذا بخورند.

ماموستا رستمی عنوان داشت: تقاضامندیم برای داشتن یک زندگی سالم و به دور از بیماری، از نگهداری سگ و سایر حیوانات در منزل به شدت دوری شود.

وی در بخش دیگری خاطر نشان کرد: رسول اکرم (ص) به عنوان خاتم انبیا، نقش مهمی در هدایت جامعه بشری بر عهده داشته‌اند.

امام جمعه سنندج گفت: مردم کردستان همواره محب اهل بیت(ع) بوده‌اند، زیرا رسول اکرم (ص) در این باره می‌فرمایند کسانی که با آل الله دعوا کنند، با آنان جنگ کرده و هر کس آنها را دوست بدارد، دوستشان خواهم داشت.

ماموستا رستمی یادآور شد: اسلام همواره بر جایگاه والای علما تاکید دارد، بنابراین باید همواره این عزیزان را ارج بنهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha