شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حسن نصر الله

سید حسن نصرالله به تصمیم تاریخی امام خمینی(ره) در سال ۱۹۸۲ و اعزام نیرو به لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ایران در آن روزها در جبهه‌ای به طول هزاران کیلومتر علیه صدام که از حمایت سخاوتمندانه آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برخوردار بود، می‌جنگید، اما امام (ره) فرماندهان نظامی را برای کمک به لبنان و سوریه در برابر صهیونیستها اعزام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سید حسن نصرالله روز جمعه در مراسمی به مناسبت احداث باغ موزه مقاومت "جنتا" در چارچوب چهلمین سالگرد تاسیس مقاومت اسلامی لبنان، به تصمیم تاریخی امام خمینی (ره) در سال ۱۹۸۲ و اعزام نیرو به لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ایران در آن روزها در جبهه‌ای به طول هزاران کیلومتر علیه صدام که از حمایت سخاوتمندانه آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برخوردار بود، می‌جنگید، اما امام خمینی (ره) فرماندهان نظامی را برای کمک به لبنان و سوریه در برابر صهیونیستها اعزام کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به لبنان در برابر حمله اسرائیلی وارد جنتا شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به شرایط سال ۱۹۸۲ میلادی در لبنان، اظهار کرد: در سال ۱۹۸۲ میلادی در پی یورش اسرائیل، احتمال قوی وجود داشت که این یورش به همه مناطق لبنان گسترش یابد و دمشق محاصره شود. در آن روزها امام خمینی (ره) تصمیم تاریخی بزرگی گرفت و نیروهایی را به سوریه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه «اردوگاه جنتا میزبان جوانان تمام مناطق لبنان بود»، افزود: یکی از اولین اشخاصی که به اولین دوره برگزار شده توسط سپاه پاسداران پیوست سید عباس موسوی و شمار زیادی از رزمندگان بودند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اردوگاه‌های آموزشی در جنتا به اردوگاههای نظامی تبدیل شد و به همین دلیل چند بار در معرض گلوله باران نظامیان اسرائیلی واقع شد و تاکنون شماری از لبنانی‌ها و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

سید حسن نصرالله در ادامه بر لزوم ادامه تلاش برای تشکیل دولت واقعی در لبنان تأکید کرد و افزود: چه توافق هسته ای با ایران امضا شود چه نشود، اگر لبنان آنچه را خواسته به دست نیاورد، وضعیت به سوی تنش پیش خواهد رفت.

میدان گازی کاریش ارتباطی با توافق هسته‌ای ایران ندارد

وی تصریح کرد: مسئله ترسیم مرزهای دریایی و میدان گازی کاریش و حقوق نفتی و گازی لبنان ارتباطی با توافق هسته‌ای ایران ندارد. توافق هسته‌ای ایران امضا بشود یا نشود، اگر میانجی آمریکایی مطالبات لبنان را در زمینه ترسیم مرزهای دریایی تأمین کند، امور به سوی آرامش پیش خواهد رفت، در غیر این صورت، اوضاع به سمت تشدید تنش‌های می‌رود.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: چشم‌ها باید سوی کاریش و مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی باشد و وقت برای میانجی‌گر آمریکایی بسیار تنگ است.

وی شهادت ابراهیم النابلسی و بقیه شهدای کرانه باختری را که در مسیر آزادی به شهادت رسیدند، به خانواده های آنان تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: از همین مکان بود که مردان خدا خارج شدند و معجزه ها آفریدند.

دبیرکل حزب الله لنان همچنین به موضوع حمله به سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: حمله به سلمان رشدی در قلب آمریکا رویدادی بسیار مهم بود، ولی ما به برخی اطلاعات و داده ها نیاز داریم تا در خصوص این حلمه موضع‌گیری کنیم.

تمجید از ورزشکار لبنانی

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به خودداری ورزشکار لبنانی از مسابقه با ورزشکار صهیونیستی، گفت: امتناع "شربل ابوظاهر" ورزشکار لبنانی از مسابقه با ورزشکار اسرائیلی در ابوظبی نشان داد که مقاومت موضوعی فرا طایفه‌ای است. ما به موضع ملی، انسانی، اخلاقی و شرافتمندانه این ورزشکار لبنانی و خانواده او افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha