شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حسن نصر الله

حوزه/ "ایال زیسر" کارشناس امور سوریه و لبنان در دانشگاه تل آویو گفت: حسن نصرالله زمانی که حرفی بزند، تاریخ نشان داده که او آن را عملی خواهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله لبنان یک ویدئویی منتشر کرده که نشان می دهد کشتی های رژیم صهیونیستی در عملیات حفاری و اکتشاف نفت و گاز دست داشته اند.

حزب الله نسبت به بازی با مسئله تعیین مرز دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی هشدار داد.

"ایال زیسر" کارشناس امور سوریه و لبنان در دانشگاه تل آویو گفت: من شک دارم که توافق میان لبنان و رژیم صهیونیستی در خصوص تعیین مرز دریایی به نتیجه برسد؛ چراکه ما ۱۰ سال است که اختلاف داریم.

وی مدعی شد: سید حسن نصر الله از اولین لحظه برای توافق در جهت تعیین مرز دریایی تمایل داشت و این به مصلحت وی بود.

کارشناس اسرائیلی تصریح کرد: حسن نصرالله زمانی که حرفی بزند، تاریخ نشان داده که او آن را عملی خواهد. از سال ۲۰۰۶ تاکنون این اولین باری است که حسن نصرالله اینگونه سخن می گوید.

وی ادامه داد: من می گویم که باید اظهارات سید نصر الله جدّی گرفته شود؛ یعنی در نظر نصر الله هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت و لبنان و اسرائیل نمی توانند در خصوص ترسیم مرز دریایی به توافق برسند.

زیسر در پایان گفت: سید نصر الله می گوید که اگر توافقی انجام نگیرد، به اسرائیل اجازه نخواهد داد که از این منبع طبیعی استفاده کند.

شایان ذکر است که سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در خصوص منطقه مورد مناقشه لبنان و فلسطین اشغالی گفته بود که اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی نفت و گاز استخراج کند و در این راه هر هزینه ای را خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha