پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسن الحیدر

حوزه/ دکترحسن حیدر کارشناس مسائل لبنان و مدیر اخبار و برنامه های سیاسی شبکه المنار در تهران گفت: پاسخ حزب الله به حمله رژیم صهیونیستی تاکتیکی خواهد بود.

 اشاره: حمله روز گذشته بالگردهای رژیم صهیونیستی به منطقه جولان در مرز مشترک لبنان سوریه و فلسطین اشغالی منجر به شهادت 6 تن از فرماندهان حزب الله در این منطقه شد. حمله اسرائیل به منطقه اشغالی جولان تجاوزی جدید به سرزمین‌های یک کشور عربی و دخالتی آشکار در بحران سوریه است. همچنین این تجاوز حجم همکاری بین اسرائیل و جبهه النصره را که به عملیات نظامی خود در مناطق مجاور جولان اشغالی ادامه می‌دهد، نشان داد.

این حمله تنها سه روز بعد از پخش سخنان سید حسن نصرالله در گفت و گو با المیادین رخ داد. دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان اخیر خود اظهار داشت که توان نظامی مقاومت بیش از تصور دشمن صهیونیستی است و موشک فاتح 110 زمان زیادی است که در اختیار حزب الله قرار گرفته و توان نظامی حزب الله فراتر از آن است.

دکترحسن حیدر کارشناس مسائل لبنان و مدیر اخبار و برنامه های سیاسی شبکه المنار پیرامون حمله اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه جولان به نیروهای حزب الله با خبرگزاری حوزه گفت و گو کرد..

حسن حیدر با اشاره به حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی در منطقه جولان به خبرنگار بین الملل گفت: پیام های این اقدام رژیم صهیونیستی به حزب الله در راستای جنگ بازی است که سید حسن نصرالله چند روز پیش در سخنان خود وعده داد می توان تعبیر کرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 2006 چنین اقداماتی را انجام داده و در راستای جنگ باز حزب الله در مرز لبنان شهدایی را تقدیم کرده است.

حیدر ادامه داد: سید حسن نصرالله در سخنرانی چند روز پیش اعلام کرد که که هرکجا تعرضی باشد محور مقاومت هم حضور دارد و در عرصه میدانی و یا جنگ پاسخ تجاوزهای رژیم صهیونیستی را می دهیم .

کارشناس لبنانی خاطر نشان کرد: در خصوص نحوه پاسخ حزب الله به تجاوز رژیم صهیونیستی باید بگویم که اقدام پاسخ حزب الله به این اقدام اخیر و تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی تاکتیکی خواهد بود و حزب الله در مورد اینکه چطور و کجا و به چه شکل پاسخ این حمله را بدهد تاکتیکی عمل می کند.

حیدر افزود: برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی رزمنده های حزب الله را به طور مستقیم و در خاک سوریه هدف قرار داده و تعدادی از آنها را به شهادت رساندند بنابراین این اقدام در راستای جنگ باز میان حزب الله و رژیم صهیونیستی صورت گرفت و لی ابعاد این جنگ و این اقدام بعدا معلوم می شود تا حزب الله با توجه به تاکتیک های محرمانه خود نسبت به این اقدام پاسخ مناسب دهد.

کارشناس لبنانی اظهار داشت: عدم اقدام فوری از سوی حزب الله نشانه ضعف و یا عدم آمادگی رزمندگان حزب الله نیست بلکه حزب الله به دنبال اجرای تاکتیک های محرمانه خود است و به گفته سید حسن نصر الله حزب الله همیشه آماده برای پاسخ به هر نوع تجاوز رژیم صهیونیستی است و این آمادگی شامل بدنه مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی و در عرصه های مختلفی چون عراق سوریه و حتی مبارزه با تروریست داعش است و تاکنون در این عرصه ها ضعفی نداشته است.

وی با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصر الله که جنگ آینده حزب الله در خاک فلسطین اشغالی می تواند رخ دهد افزود: سید حسن نصر الله در سخنان خود اظهار داشت که جنگ آینده احتمال دارد که در سرزمین های اشغالی صورت گیرد که این حاکی از آمادگی نیروها و رزمندگان حزب الله است که ممکن است در سرزمین های اشغالی مناطقی را تصرف کنند.

حیدر خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی در واقع در این اقدام خواست به حزب الله بگوید شما نمی توانید علیه رژیم صهیونیستی کاری انجام دهید و به دنبال بازی و جابجایی مهره هایی برای محک حزب الله است اما حزب الله نسبت به این اقدام جواب محکمی خواهد داد.

گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha