شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
11

حوزه/ جمعی از علمای شرکت کننده در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از مؤسسه دارلحدیث قم بازدیدکردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسین قبریس، مدیر همکاری تجمع برادران اهل سنت و شیعه در کشور لبنان در این بازدید، ضمن تقدیر از فراهم آمدن حضور در این مؤسسه گفت: هدف ازآمدن به ایران و شرکت در کنگره علمای تقریبی تنها برای تلاش ایجاد وحدت بین جوامعه اسلامی است.

وی افزود: در لبنان سعی می کنیم با راه اندازی ماهنامه های مانند وحدت اسلامی و برجسته کردن نقاط مشترک بین دو مذهب به ایجاد وحدت بیشتر کمک کنیم.

قبریس گفت: ارتباط علمی و پژوهشی با مراکز مؤسسات مختلف جوامعه اسلامی در دنیا مانند واتیکان و سودان یکی دیگر از فعالیت ما در لبنان است و سعی داریم، با ایجاد تفاهم نامه بین مراکز علمی به وحدت اسلامی کمک کنیم.

 شیخ عبد الله کتمتوا ، نائب رئیس علمای بلاد شام که  فلسطینی الاصل می باشد، نیز در سخنانی گفت: اتحادیه بلاد شام 3 سال پیش راه اندازیی شد و پایه و اساس این تأسیس، محور مقاومت بوده است.

وی ادامه داد: با تقویت مقاومت در برابر غرب، اعراب و اسرائیل قطعا نجات قدس و فلسطین نیز رقم خواهد خورد. زیرا این اتحادیه برآن است تا با اتحاد همه علمای بلاد اعم از لبنان، سوریه، عراق و مصر سد محکمی در برابر اسرائیل برای نجات و در امان ماندن فلسطین ایجاد کند.

امام جمعه سوریه افزود: این اتحادیه صدرصد علمایی است و همه علما به دنبال این هستند که وحدت در جامعه اسلامی در مقابل دشمن واحد صورت بگیرد.

 شیخ کتمتوا در پایان خواستار جلسات مشترک بین مراکز علمی در ایران با سوریه و لبنان شد و خاطر نشان ساخت: باید جلسات تخصصی در مورد عقائد و تکفیری با حضور علمای فریقین تشکیل شود تا بتوانند روی مباحث خاص بحث و تبادل نظر کنند، تا به یک جمع بندی نهایی در این موضوعات برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha