یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نصیر الاسلامی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت یک هزار و ۲۴۰ مسجد و حسینیه و ۲۲۵ بقعه متبرکه در سامانه جامع و بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گچساران با اشاره به ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد اظهار کرد: سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسجد در اسلام قلب تپنده حیات دین و جایگاه پیوند آسمان و زمین است که انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد

نصیرالاسلامی با تاکید بر اهتمام متولیان مساجد به جذب نسل جوان عنوان کرد: علیرغم موفقیت برخی مساجد در جذب قشر جوان به این اماکن امن الهی، هنوز تعدادی از مساجد در رسیدن به این هدف مهم به توفیقی خوب دست نیافته اند که تلاش بیش از پیش متولیان امر را می طلبد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مساجد در رفع شبهات دینی، خاطرنشان کرد: مصون ماندن جوانان از انحرافات اعتقادی و فکری نیازمند توانمندی مساجد در پاسخگویی به شبهات سیاسی و اعتقادی آنان است.

نصیرالاسلامی بیان کرد: نقش رسانه ها در تبلیغ و ترویج دین و آموزه های دینی مهم بوده و می توانند برای حضور پر رنگ مردم در مساجد فرهنگ سازی کنند.

وی افزود: فرهنگ سازی توسط رسانه ها را یکی از تاثیرگذار ترین راه های تقویت جایگاه مسجد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، وحدت اجتماعی را عنصری اساسی برای سلامت و بقای هر جامعه‌ ای دانست و گفت:مسجد در تحکیم این عنصر اساسی، نقشی بس بزرگ ایفا می‌کند.

نصیرالاسلامی با اشاره به شاخصه های مهم مسجد طراز اسلام، تصریح کرد: مسجد طراز اسلام مسجدی است که طبق سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار (س) اداره و مدیریت می شود و تنها به اقامه نماز جماعت اکتفا ندارد و از امکانات لازم برخوردار می باشد و امام جماعت آن نیز همه فعالیتهای این مرکز معنوی را با برنامه ریزی پیش ببرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسجد طراز اسلامی محلی مناسب برای دوست یابی، کنش‌های اجتماعی، حل مشکلات محل، مشاوره و راهنمایی است.

وی در پایان اعلام کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۲۴۰ مسجد و حسینیه و ۲۲۵ بقعه متبرکه در سامانه جامع و بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha