شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: امام حسین (ع) تنها به پیروان مذهب شیعه اختصاص ندارد و متعلق به همه انسان‌های آزاده روی زمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی نشان از عظمت و اقتدار اسلام دارد و این حرکت، یک حرکت بزرگ دینی، اعتقادی و اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: قرن ها از واقعه عاشورا می گذرد، اما هنوز جمع کثیری از شیعیان و دلدادگان مکتب حسینی (ع) برای زیارت بارگاه ملکوتی آن حضرت، با پای پیاده دل به جاده می سپارند و دریایی از اخلاص و ارادت قلبی خود را به پیشگاه آن امام بزرگوار ابراز می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: پیاده روی زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین و عبور آنها از شهرهای مختلف عراق به سوی کربلا و خدمت رسانی مردم عراق به زوار حضرت سیدالشهدا (ع) که هر سال با شور و اشتیاق بیشتری انجام می‌شود، خالق صحنه های بسیار زیبایی است که در هیچ نقطه از دنیا نمی توان مانند آن را یافت.

وی ادامه داد: برای آغاز سفر پیاده روی اربعین، زائران باید از آداب باطنی و ظاهری که هریک موجب تعالی و کمال زیارت است آگاهی کسب کنند.

وی اظهار کرد: خلوص نیت داشتن، زیارت به نیابت از شهدا، انتخاب همسفر مناسب، طلب حلالیت از دوستان و نزدیکان، ادای دین، همچنین وصیت کردن از جمله امور مهمی است که زائران قبل از آغاز سفر مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام علی بخشی عنوان کرد: زائری که از همه ی دلبستگی ها و تعلقات دنیوی دست شسته و اراده می‌کند که برای چند روز و یا چندهفته دل به جاده بزند و مولایش را در قالب بزرگترین اجتماع مسلمانان عمیق تر بشناسد، بزرگترین نعمت و فرصت برای یک جامعه اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: امام حسین (ع) تنها به پیروان مذهب شیعه اختصاص ندارد و متعلق به همه انسان‌های آزاده روی زمین است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha