سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
لب

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر توجه به نسل جوان در مساجد، گفت: با حضور میان‌سال و پیرمرد در مسجد مخالف نیستیم، مؤمنین همه باید به مسجد بیایند و استفاده کنند، امّا جوان ها را باید بیشتر جذب مسجد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، امروز در همایش بزرگ فعالان مساجد شهرستان کاشان اظهار داشت: پیامبراکرم (ص) فرمود «مساجد آخرالزمان، آباد و شیک است ولی از هدایت خراب است». لذا برای اینکه مساجد از نظر هدایت خراب نباشد باید علاوه بر تلاوت آیات قرآن، تفسیر و تعلیم قرآن در مساجد برای مردم در دستور کار قرارگیرد.

وی کار اصلی امام جماعت، بسیج، کانون فرهنگی و هیئت امنای مساجد را در راستای کار پیامبر عظیم الشان اسلام دانست و گفت: قرآئت و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باید محور تمام برنامه های مسجد قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که صحیفه سجادیه به تنهایی می تواند جامعه را اصلاح کند، افزود: در مساجد زمانی را برای تلاوت کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در نظر بگیرند.

وی، به تأکیدات امامین انقلاب بر تبیین آثار شهید مطهری اشاره و تصریح کرد: مجموعه بینش مطهر شهرستان کاشان یک شب در هفته را با کمک روحانیون به تبیین آثار شهید مطهری در مساجد اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه درکاشان پیشنهاد داد: هیئت امنای مساجد یک شب را به بیان خاطرات آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس اختصاص دهند.

وی، با بیان اینکه مسجد باید بصیرت دهی داشته باشد، شعار «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی رهبرعزیزمان را نگهدار» را مصداق امربه معروف و استمرار امامت دانست و خاطرنشان کرد: اینکه در مساجد «مرگ بر آمریکا» گفته می شود نشانه تبری و تولی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر توجه به نسل جوان در مساجد، گفت: با حضور میان‌سال و پیرمرد در مسجد مخالف نیستیم، مؤمنین همه باید به مسجد بیایند و استفاده کنند، امّا جوان ها را باید بیشتر جذب مسجد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha