شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
البرز

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان البرز بر ضرورت توان‌افزایی خانواده‌های زندانیان و اعطای تسهیلات حمایتی به آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرج، نشست مدیر و دبیر بنیاد خیرین حوزه علمیه استان البرز با رئیس مرکز نیکوکاری زندان‌های استان البرز صبح امروز در دفتر مدیریت حوزه علمیه استان البرز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادق خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز، با تاکید بر لزوم توجه به خانواده‌های زندانیان، اظهار داشت: نیازمند برنامه‌ریزی هماهنگ و با توجه به اصل رعایت کرامت انسانی برای برای رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان هستیم.

وی با بیان اینکه باید تسهیلات و حمایت‌ها در جهت توان‌افزایی خانواده‌های زندانیان به کار گرفته شود، گفت: امیدواریم با انجام این اقدامات پس از گذشت مدتی، خانواده‌ها به استقلال کافی برسند و بتوانند براساس ایده‌های خود، در جهت بهبود وضع زندگی‌شان اقدام کنند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام طهمورث‌پور دبیر بنیاد خیرین حوزه علمیه البرز توجه و رسیدگی به خانواده زندانیان را دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: توجه به این نکته اهمیت دارد که این خانواده‌ها نیاز به ترمیم ذهنی نیز دارند و لازم است تا از طریق برنامه‌های فرهنگی، هم نوع نگاه‌ها به این خانواده‌های آسیب‌دیده اصلاح شود و هم ذهنیت آن‌ها نسبت به خودشان به‌گونه‌ای تغییر یابد که با امیدواری، سختی‌ها را پشت سر گذارند و برای بهتر شدن شرایط خود و سایر اعضای خانواده‌شان تلاش کنند.

سید حسن حسینی رئیس مرکز نیکو کاری زندان‌های استان البرز نیز ضمن قدردانی و تشکر از حمایت‌های حوزه علمیه استان در راستای ترویج فرهنگ کمک رسانی به جوامع هدف، اظهار داشت: بنیاد خیرین حوزه یاور صمیمی و پشتیبان حقیقی زندانیان است.

رئیس مرکز نیکو کاری زندان‌های استان البرز همچنین با اشاره به تاثیر مثبت حضور فعال روحانیون و طلاب حوزه در برنامه‌های این مرکز، یادآور شد: بنده در موارد متعددی شاهد تاثیر مستقیم حضور معنوی مبلغان حوزوی بوده و بر این اساس دست یاری خود را صمیمانه به سمت حوزه دراز می‌کنم.

گفتنی است در این نشست در خصوص نحوه همکاری‌های بیشتر طرفین بحث و گفت‌وگو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha