چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
موکب

حوزه/ آستان قدس رضوی با برپایی ۲۰ موکب در ۸ استان مرزی کشورمان، مهیای میزبانی و بدرقه زائران پیاده‌روی اربعین حسینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، در آستانه آغاز حرکت زائران حسینی به سمت کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی، آستان قدس رضوی نیز همراه با دیگر نهادهای خدمت‌رسان، امکانات خود را برای این خدمت‌رسانی بسیج کرده و بنیاد کرامت رضوی با همکاری کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور، مسئولیت این کار را عهده‌دار شده است.

خدمات و برنامه‌های متعدد در ۸ استان

از جمله برنامه‌های مهم بنیاد کرامت رضوی برای این میزبانی، برپایی ۲۰ موکب در ۸ نقطه مرزی کشور است که نه تنها زائران ایرانی، بلکه زائران خارجی عبوری از ایران به سمت عراق نیز از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

آنطور که محمدحسین استادآقا مدیر عامل این بنیاد، اعلام کرده است، امسال با برپایی این موکب‌ها در پایانه‌های مرزی ۸ استان خراسان رضوی با یک موکب، سیستان و بلوچستان دو موکب، گیلان دو موکب، آذربایجان غربی یک موکب، اردبیل یک موکب، کرمانشاه سه موکب، ایلام و خوزستان هر یک پنج موکب، برنامه‌های متعددی برای زائران اربعین حسینی خواهیم داشت تا روند زیارت برای این عزیزان تسهیل شود.

میزبانی از زائران عبوری پاکستانی و افغانستانی

با توجه به اینکه هر سال جمع کثیری از زائران پاکستانی و افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی، از ایران به سمت عراق حرکت می کنند، آستان قدس رضوی به رسم میهمان نوازی، موکب هایی را در نقاط مرزی شرق کشور برپا کرده است.

دو موکب در گذرگاه های مرزی میرجاوه و ریمدان

گذرگاه های مرزی میرجاوه و ریمدان استان سیستان و بلوچستان، به عنوان نقاط مرزی مشترک بین ایران و پاکستان، دو نقطه‌ای است که موکب‌های آستان قدس رضوی در آن برپا شده و آماده میزبانی از زائران پاکستانی عبوری از ایران خواهد بود.

خدمت‌رسانی در مرز دوغارون

همچنین نقطه مرزی دوغارون در خراسان رضوی به عنوان گذرگاه مرزی مشترک ایران و افغانستان، دیگر نقطه‌ای است که آستان قدس رضوی موکب خود را در آن برپا خواهد کرد تا خیل افغانستانی‌هایی که قصد حرکت به سمت عراق و شرکت در حماسه اربعین را دارند، در این موکب غبار از تن بتکانند و ادامه مسیر دهند.

پذیرایی از زائران کشورهای قفقاز

آستان قدس رضوی این خدمت را در غرب کشور و استان‌های گیلان و اردبیل نیز ارائه خواهد کرد. مرز آستارا در استان گیلان و مرز بیله‌سوار در استان اردبیل ، دو محل برپایی موکب‌های بنیاد کرامت رضوی است که در آنها از زائران عبوری کشورهای آسیای میانه و به ویژه جمهوری آذربایجان، ارائه خدمت خواهد شد. یکی از این موکب ها در مرز بیله‌سوار و دو موکب هم در مرز آستارا و مرز رودبار منجیل برپا می‌شود.

بدرقه عزاداران حسینی به سوی کربلای حسین(ع) در ۱۴ موکب

اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در مرزهای غربی کشور و گذرگاه های مشترک بین ایران و عراق خواهد بود. بر این اساس برای بدرقه صدها هزار نفر از مردم عزیز کشورمان که برای ورود به کشور عراق و تشرف به کربلای معلی، مرزهای زمینی را انتخاب می‌کنند، ۱۴ موکب برپا شده است. این مواکب در مرز تمرچین در آذربایجان غربی با یک موکب، مرز خسروی در کرمانشاه با سه موکب، مرز مهران در ایلام با پنج موکب و دو نقطه مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان با پنج موکب، میزبان زائران خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha