دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خدمت رسانی به زائرین اربعین در مرز تمرچین

استاندار آذربایجان غربی در بازدید از مرز تمرچین اعلام کرد: آذربایجان غربی با میزبانی از زائران اربعینی در مرز تمرچین، مقدمات میزبانی روزانه ۲۰ هزار نفر از زائران را فراهم کرده و در عین توجه به تغذیه غذای گرم این عزیزان، تدارکاتی را برای اسکان زوار در نظر گرفته است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مرز تمرچین با اشاره به نخستین تجربه فراگیر حضور اربعینی ها در این مرز با بیان این که پس از بازگشایی مرز تمرچین شاهد حضور پرشورتر مردم از مرز پیرانشهر بودیم، خاطرنشان ساخت: افزایش زائرین و اشتیاق عاشقان از مرزهای استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه، باعث شد تا مرزهای استانهای کردستان و آذربایجان غربی برای اربعین سال جاری بازگشایی شود.

وی با اشاره به این که بر اساس پیش بینی‌ها ۵ میلیون نفر از ایران در مراسم عظیم اربعین حضور خواهند داشت، یادآور شد: مرز مشترک آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق تحت عنوان مرز تمرچین، یکی از مسیرهای اصلی است که بعد از سال ها برای نخستین بار امسال برای زیارت عتبات عالیات بازگشایی شده است.

استاندار آذربایجان غربی مرز تمرچین را نزدیک ترین مرز به سامرا اعلام کرد و گفت: با توجه به سبقه تاریخی مرز تمرچین پیرانشهر با اقلیم کردستان عراق، از سال گذشته استان آذربایجان غربی رایزنی های خوبی با اقلیم کردستان عراق را انجام داد؛ دولت ایران نیز با دولت مرکزی عراق تصمیمات ارزشمندی را در راستای بازگشایی مرز تمرچین و باشماق اتخاذ کردند.

وی ضمن اشاره به شرایط پیک حضور زائران اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام، اظهار کرد: آذربایجان غربی با میزبانی از زائران اربعینی در مرز تمرچین، مقدمات میزبانی روزانه ۲۰ هزار نفر از زائران را فراهم کرده و در عین توجه به تغذیه غذای گرم این عزیزان، تدارکاتی را برای محل اسکان زوار اباعبدالله(ع) در نظر گرفته است.

معتمدیان در پایان ضمن تاکید بر همراهی مسئولان استان با فعالان مذهبی و موکب داران، خاطرنشان کرد: مسئولان استان زمینه ساز و تسهیل کننده حرکت جهادی مردم در خدمت به زائران سیدالشهدا علیه السلام هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha