پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زندانیان عربستان

حوزه/ احکام مجرمانه که از سوی دستگاه قضایی رژیم آل سعود صادر می شود، شدّت گرفته و این احکام که علیه شهروندان بازداشت شده صادر شده، تمامی مرزها را ردّ کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احکام مجرمانه که از سوی دستگاه قضایی رژیم آل سعود صادر می شود، شدّت گرفته و این احکام که علیه شهروندان بازداشت شده صادر شده، تمامی مرزها را رد کرده است.

دادگاه ویژه کیفری رژیم آل سعود "خضر آل هانی" شهروند عربستانی را به ۴۵ سال زندان و ممنوعیت سفر به مدت مشابه، محکوم کرده است.

وی در سال ۲۰۱۹ و بعد از اتهامات نیرنگ‌آمیز که آل سعود به استناد اعترافاتی که زیر شکنجه گرفته به وی نسبت داده، بازداشت شد.

این حکم یکی از ظالمانه ترین و خودسرانه ترین احکام به شمار می رود به گونه ای که قضات به ادعاهایی که در پی شکنجه او گفته شد، توجهی نکردند.

همین وضعیت در مورد زندانی عقیدتی احمد عبدالله الحی بود که در سال ۲۰۱۹ پس از صدور حکمی از سوی همان دادگاه کیفری (دادگاه تروریسم) به طور خودسرانه دستگیر شد.

این دادگاه در دادگاه ساختگی و با طرح اتهامات غیرواقعی، احمد را به ۳۵ سال زندان و ممنوعیت از سفر محکوم کرد و این امر بعد از گرفتن اعترافات تحت شکنجه و زور، انجام شد.

سازمان های بین المللی نسبت به تشدید سرکوب و آزار و اذیت زندانیان عقیدتی در شبه جزیره عربستان به ویژه شیعیان منطقه شرق عربستان که مورد تعرض بدترین آزار و اذیت ها از سوی رژیم آل سعود قرار دارند، هشدار داده و ابراز نگرانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha