دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هفته دولت

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: خدمت رسانی صادقانه و متعهدانه، شاخصه مهم دولتمرد جامعه اسلامی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر، الگوی ماندگار همه دولتمردان خدومی هستند که برای حل و کاهش مشکلات مردم، سر از پا نمی شناسند و مجاهدانه در مسیر خدمت رسانی متعهدانه و صادقانه گام برمی دارند.

وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظایف دولت ها در نظام جمهوری اسلامی در مسیر خدمت رسانی به ملت، التزام به باورها و اعتقادات دینی و انقلابی است، گفت: بر اساس آموزه های اسلامی کسانی که در نظام و جامعه اسلامی مسئولیت و پستی را قبول می کنند یا بر آن ها تکلیف می شود، می بایست هم واجد عنصر تعهد باشند و هم تخصص چرا که هر کدام بدون دیگری فایده ای ندارد.

این مدرس دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: با نگاهی به رهنمودها و فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) به خوبی درمی یابیم که مسئولیت ها در حکومت اسلامی امانتی است که باید آن را به اهلش سپرد و لذا نباید در این امانت کوچک ترین خیانتی صورت گیرد.

وی افزود: از این رو در دولت و حاکمیت اسلامی نباید مسئولیت ها بر اساس روابط فامیلی، حزبی و جناحی تقسیم و توزیع شود، بلکه این مهم می بایست برپایه شایستگی ها، لیاقت ها و کاردانی افراد باشد.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر این که بنا بر فرمایش امام راحل، مردم و به خصوص اقشار محروم جامعه، ولی نعمت ما هستند، افزود: بر این اساس، مسئولان و دولتمردان در جامعه اسلامی باید خود را در مواجهه با مسایل و مشکلات تک تک افراد جامعه مسئول بدانند و برای حل و یا کاهش مشکلات آن ها مجاهدانه و صادقانه در میدان خدمت باشند و در این مسیر به دور از مطامع دنیوی، ثبات قدم داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha