دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست بررسی نقش و وظیفه حوزه علمیه همدان در مشکل کم آبی

حوزه / در نشستی، با حضور مدیران مدارس همدان و شورای معاونین حوزه استان، نقش و وظیفه حوزه علمیه در مواجهه با بحران آب در همدان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، بعد از ظهر امروز با حضور مدیران مدارس همدان و شورای معاونین حوزه استان، در نشستی، نقش و وظیفه حوزه علمیه در مواجهه با بحران آب در همدان بررسی شد.

در شروع این نشست حجت الاسلام عباس موسیوند مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به قطعی آب در همدان و عدم توزیع مناسب و یکنواخت آب در مناطق مختلف، اظهار داشت: بنابر اعلام کارشناسان اداره آبفا، شهر همدان دارای دو سیستم آب رسانی از سد اکباتان و چاه‌های اطراف می‌باشد که هر کدام از این منابع، آب قسمتی از شهر را تامین می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط فعلی سد اکباتان آبی برای استفاده ندارد، بنابراین قسمتی از شهر که آب آنجا توسط سد اکباتان تغذیه می‌شد، با مشکل جدی روبرو شدند، اما با اقدامات جهادی صورت گرفته، امروز شبکه آب شرب شهری به صورت یکپارچه درآمده و مشکلات در این عرصه به کم‌ترین میزان خود رسیده است.

اعلام آمادگی حوزه علمیه همدان برای کمک به آبرسانی مناطق

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید بطحائیان قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان هم با بیان اینکه حوزه علمیه آمادگی تامین نیروی‌های جهادی مورد نیاز در عرصه آب رسانی به مردم را دارا می‌باشد، گفت: می‌توان از هر مدرسه چند طلبه را به صورت شیفتی به مراکز توزیع آب معرفی کرد که هم به درس آنها لطمه وارد نشود و هم از ظرفیت عظیم طلاب جهادی و حضور آنها در بین مردم برای کاهش دغدغه‌های مردم استفاده کرد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: در کنار اقدامات جهادی، طلاب باید به عنوان مطالبه‌گر وارد میدان شوند و از مسئولان بخواهند تا به دغدغه‌ها و خواسته مردم به طور دقیق و صریح پاسخ بدهند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این ظرفیت در بین طلاب وجود دارد تا از طریق همکاری با اصناف، در حوزه نظارت بر قیمت‌ها نیز وارد عرصه شوند تا اجازه پایمال شدن حق مردم و سواستفاده برخی افراد از شرایط فعلی را ندهند.

اعلام آمادگی حوزه علمیه همدان برای کمک به آبرسانی مناطق

حجت الاسلام محمد طبرسی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان نیز در این نشست با تاکید بر نقش پر رنگ طلاب و روحانیون جهادی در حوادث و مشکلات مختلف، اظهار داشت: در شرایط کنونی نیز حضور طلاب می‌تواند نقش به سزایی در کاهش ناراحتی مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیازمند درایت و اقدام هدفمند در این موضوع هستیم، گفت: طلاب جهادی از روز اول ایجاد مشکل آب در همدان، در کنار تانکرهای حمل آب شرب در مناطق مختلف حضور داشته و دارند، که در بسیاری از موارد از طریق صحبت با مردم، در کاهش نگرانی‌ها و آلام مردم اقدامات خوبی را رقم زده‌اند.

اعلام آمادگی حوزه علمیه همدان برای کمک به آبرسانی مناطق

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha