یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تبریز

حوزه / شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای از برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای گرانقدر دولت در تبریز و سایر شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای از برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای گرانقدر دولت در تبریز و سایر شهرستان‌های استان خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه ضمن یادآوری حادثه تلخ و فراموش نشدنی شهادت دو شخصیت والا و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی، یعنی رئیس جمهور و نخست وزیر ایران اسلامی، شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر و جمعی از یاران مخلص و متعهد نظام اسلامی بدست منافقین کوردل، این دو شهید گرانقدر را دو عنصر فکور و دانشور معرفی نموده که علم را با عمل آمیخته و با شاخصه‌هایی همچون دلسوختگی، مبارزه، تعلیم و تربیت، تعهد، مسئولیت و سخت کوشی، کار و فعالیت وقفه ناپذیر و با دلبستگی تام و مطلق به اسلام و حرکت در مسیر نهضت امام، جبهه‌ای متحد و نیرومند علیه استعمار خارجی و استبداد داخلی بنیان نهاده بودند.

در ادامه این اطلاعیه به نقش اساسی و بنیادین شهیدان رجایی و باهنر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره شده و تأکید گردیده است که ارزش این شهدای والامقام به تعبیر و بیان معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) "بر این بود که برای مردم خدمت می‌کردند".

در این اطلاعیه، زمان و مکان برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هشتم شهریور، ساعت ۱۱ قبل از ظهر روز سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز اعلام شده است.

سخنران ویژه این مراسم در شهر تبریز، نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بوده و همزمان با مرکز استان، در تمام شهرستان‌ها نیز برنامه‌هایی برای بزرگداشت و تجلیل این شهدای گرانقدر اجرا خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان این اطلاعیه از عموم مردم شهیدپرور و قدرشناس استان، برادران و خواهران دعوت کرد تا با شرکت گسترده در این برنامه‌ها، یکبار دیگر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری تجدید میثاق نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha