شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همکاری حوزه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مدیران و معاونان مدارس استان لرستان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مطالعه و وظایف خود را استخراج کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه‌ و آموزش و پرورش که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: مدیران و معاونین مدارس استان باید سند تحول آموزش و پرورش را مطالعه و وظایف خود را استخراج کنند.

وی ضمن تأکید به سپردن امور فرهنگی و تربیتی به افراد متعهد و متخصص، افزود : در سطح کلیه ادارات استان در همه زمینه‌ها نیازمند بازسازی انقلابی در امور فرهنگی و اداری هستیم که هر از چند گاهی شاهد ناهنجاری های گفتاری و رفتاری نباشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش را به مثابه یک برگه سفید در نظر بگیریم، ولی در این میان فردی در این مجموعه دانش‌آموز را به رفتارهای ناموزون دعوت کند، برگه سفید آموزش و پرورش را لکه دار می کند، بر همین اساس سپردن امور فرهنگی، تعلیمی و تربیتی به افرادی که تعهد و تخصص لازم را دارند ضروری است.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: در بکار گیری نیروها با توجه به تخصص و تعهد و همچنین سپردن امور فرهنگی، تعلیمی و تربیتی به افراد متخصص نکاتی وجود دارد که استان لرستان بیش از دو دهه است در ادارات از آن رنج می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین ‌شاهرخی گفت: بنده تاکنون در سخنرانی های متعدد ۱۵۶ مرتبه در ارتباط با تبعیض، شایسته سالاری و توصیه های فراقانونی ، ۳۰۱ مرتبه در باب عدل و عدالت، ۱۲۰ مرتبه در ارتباط با فساد و مفسد، در ارتباط با آرمانها و ارزش های انقلاب ۱۴۱ مرتبه و همچنین هزار و ۶۹ مرتبه در رابطه با ایثار، شهید و شهادت صحبت کرده ام که حاکی از یک نوع گفتمان سازی انقلابی مبتنی بر منطق، استدلال و اخلاق و مطالبه گری و عدالتخواهی است که وظیفه ای همگانی است تا آرمان ها و ارزش های اسلامی تحقق و حاکمیت پیدا کند.

وی تصریح کرد: درب آموزش و پرورش استان باید به روی فعالان فرهنگی نام و نشان دار باز و از آنها خواسته شود که از این ظرفیت استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز باید در آموزش و پرورش فعالیت های بامحتوا ارائه دهد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی از ظرفیت روحانیون مستقر در ادارات جهت اعزام یک روز در هفته به مدارس استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha