جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سماحة الشيخ سقاي بي ريا

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: در روایتی امام صادق علیه السلام فرمودند« وقتی در اربعین زیارت کردی از امام حسین علیه السلام حاجت خود را بخواه. این مهم است و مهمترین حاجت این است از خدا بخواهیم بین ما و اهل‌بیت (ع) جدایی نیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا در همایش« طرح هم قدم تا آسمان ویژه اعزام مشاورین به اربعین حسینی» که امروز در قم برگزار شد، گفت: مسئله تواضع بسیار مهم است و باید مواظب باشیم در امر خدمت رسانی به زائرین حسینی دچار غرور کاذب نشویم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: برای گرفتار نشدن در غرور، خودمان را نسبت به خدا نیازمند نشان دهیم. بدانیم نسبت به خدا فقر محض هستیم. اگر به این حقیقت برسیم که احتیاج ما به خدا دائمی است، گرفتار غرور نمی‌شویم.

وی بیان داشت: ظرفیت وجودی خود را چند برابر کنیم، تا بتوانیم دریافتی های ما از نظر علمی و معنوی بیشتر شود. در این راه هرچه خدمت کنیم بسیار کم است و آن قدر با ارزش است که نمی شود حسابی برای آن باز کرد.

رئیس ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه بیان داشت: باید بدانیم در راه خدمت رسانی به زائرین حسینی نباید توقع از کسی حتی امام حسین علیه السلام داشت. امام وام دار کسی نیست. نباید این کار را دائم بیان کنیم. تازه باید به خود ببالیم که در این مسیر قرار گرفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا عنوان کرد. ما در این مسیر تکیه به فضل خدا کنیم نه اعمال خود. مهمتر اینکه زائرین حسینی دارای اخلاص ویژه اند و اگر به این حقیقت برسیم می بینیم چقدر از آنها در بحث معنویت عقب هستیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: در روایتی امام صادق علیه السلام فرمودند « وقتی در اربعین زیارت کردی از امام حسین علیه السلام حاجت خود را بخواه. این مهم است و مهمترین حاجت این است از خدا بخواهیم بین ما و اهل‌بیت (ع) جدایی نیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha