شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1041823
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
پوستر سلسله نشست های اربعین بنیاد پژوهش های اسلامی 1401

حوزه/ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با همکاری معاونت علمی حوزه علمیه خراسان سلسله نشست‌های (اربعین شناسی) را در قالب «مدرسه تابستانه اربعین» ۹ و ۱۰ شهریورماه جاری برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سلسله نشست‌های اربعین شناسی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۹ و ۱۰ شهریور، در دو نوبت صبح و عصر در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

نخستین نشست به مدیریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد ملکوتی تبار، مدیر هیئت اندیشه‌ورز اسلام و ادیان و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان و عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع «اربعین از منظر تمدنی» برگزار می‌شود.

نشست دوم نیز به مدیریت محمدحسین محمد پور پژوهشگر گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با محوریت «زیارت پیاده از نگاه ادیان و دین‌پژوهی» و سومین نشست با عنوان «اربعین و ظرفیت‌های فرهنگی آن» به مدیریت دکتر حسین مهربانی فر، استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدارک دیده‌شده است.

همچنین چهارمین نشست نیز با موضوع «اربعین و پاسداشت آن در دنیای معاصر» و مدیریت حجت‌الاسلام‌ سید حسین بی‌ریایی، دبیر اجرایی فصلنامه اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی برگزار می‌شود.

اختتامیه این سلسله نشست‌ها نیز با موضوع «اربعین و بررسی تأثیرات آن بر تداوم و تقویت جبهه مقاومت» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالفضل طباطبائی اشکذری نماینده سابق رهبری در سوریه و مدیر موسسه جبل الصبر تدارک دیده‌شده است.

گفتنی است بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با همکاری معاونت علمی حوزه علمیه خراسان سلسله نشست‌های (اربعین شناسی) را در قالب «مدرسه تابستانه اربعین» ۹ و ۱۰شهریورماه جاری برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha