شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان بر ضرورت برنامه ریزی فرهنگی برای زائران غیرایرانی اربعین و توجه به نماز اول وقت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و با محوریت اربعین حسینی برگزار شد.

در این نشست علیرضا سیفی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ توریست پذیری باید کار شود، اظهار داشت: زائران اباعبدالله الحسین (ع) ظرفیتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مسأله فرهنگ در زمینه توریست بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: با ورود توریست به کشور علاوه بر آشنایی آنها با فرهنگ های کشور در حال وارد کردن ارز به کشور هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: براساس هماهنگی های انجام شده، برنامه ریزی لازم برای استقبال از زائران غیر ایرانی صورت گرفته که می طلبد مجموعه های مختلف پای کار باشند.

برنامه ریزی فرهنگی برای زائران غیر ایرانی اربعین

ناصر سودانی، رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با اشاره به اینکه پیاده‌رویی اربعین حسینی بیعتی با امام شهید است که باید به آن توجه شود، افزود: برای مرز شلمچه به عنوان پایانه ورود زائران سایر کشورها آیا برنامه ریزی شده است؟؛ باید خوراک فکری و فرهنگی برای زائران داشته باشیم.

رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز اظهار کرد: برای اربعین حسینی حداقل‌ به سه زبان مختلف باید تبلیغات گسترده ای را آماده کرد تا بتوان مفاهیم مختلف را معرفی و تبیین کرد.

جایگاه نماز اول وقت در اربعین حسینی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد هم با بیان اینکه تمام اهتمام و ظرفیت ها در اربعین حسین بر برپایی نماز اول وقت باشد، اظهار کرد: رفتار ما در روزهای اربعین حسینی باید ترویج کننده فرهنگ اسلامی باشد و از این فرصت دینی جهت تبلیغ معارف اسلامی و شخصیت سازی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه مهیا کردن تمام بسترها در اثرگذاری اربعین حسینی و انتقال پیام عاشورا بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: رفتار و منش زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بایستی نزدیک به سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha