پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مهکام

حوزه/ رئیس انجمن روانشناسی اسلامی گفت: ۱۴۰ مشاور با تجربه از ۱۸ تا ۲۷ شهریور برای موکب های مورد نظر در پیاده روی اربعین اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهکام در همایش« طرح هم قدم تا آسمان ویژه اعزام مشاورین به اربعین حسینی» که در قم برگزار شد با بیان این که خدمت رسانی به زائرین حسینی عمل بسیار ماندگار در دنیا و آخرت است، گفت: این نوع خدمات با وجود جهادی بودن و سختی کار بسیار ویژه و مبارک و در پیشگاه خدا بسیار ارزشمند است.

مسئول موسسه یاوران سلامت روان بیان داشت: این برنامه در سال ۹۸ با ۷۰ مشاور و همراه با برنامه ریزی خوب انجام شد و در آن سال به ۷ هزار نفر مشاوره داده شد.

وی اظهار داشت: موکب ها در داخل شهرها قرار دارد تا بهتر بتوان به مردم در مسائل مختلف فرهنگی، خانواده و فرزند مشاوره داد.

رئیس انجمن روانشناسی اسلامی گفت: دو سال در این کار وقفه انجام شد، اما امسال این برنامه با ثبت نام ۴۰۰ مشاور شروع شد و در نهایت ۱۴۰ مشاور با تجربه پذیرفته شده و اعزام مشاور نیز از ۱۸ تا ۲۷ شهریور برای موکب های مورد نظر انجام می شود.

وی با بیان این که این فعالیت از سال ۹۶ و ۹۷ با ۴۰ روانشناس با همه سختی‌ها و عدم امکانات اولیه و عدم غرفه آغاز شد و در نهایت این گروه توانست ۴هزار ۲۰۰ نفر مشاوره انجام شد، افزود: مشاورین قرار است به صورت جهادی در طول روز ۸ ساعت فعالیت کنند. برای ما میزان همکاری بسیار مهم است. مشاورین باید همراه باشند تا بهتر بتوان بر سختی‌ها مقابله کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مهکام گفت: مشاوره باید براساس مبانی اسلامی باشد و اگر کسانی در دایره مشاوره قرار نگرفتند به خاطر عدم تخصص در حوزه مبانی اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha