پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ قبل از هر چیز ضرورت رعایت وحدت امت اسلامی و به ویژه وحدت علمای شیعه که الگوی توده های گسترده محبان و پیروان آل محمد علیهم السلام هستند و همچنین  ضرورت پیروی از مراجع در قضایای سیاسی و اجتماعی و عدم تشتت رأی میان عالمان شیعی را مؤکدا توصیه  می کنم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت الله سبحانی به اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

*(إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا)*

خدمت شما علمای اعلام و شخصیتهای برجسته ی جهان اسلام و مدافعان حریم تشیع عرض سلام دارم , مقدم شما را گرامی می داریم و در تشکّل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام مصداق کلمه طیبه‌ای که اصلها ثابت و فرعها فی السماء، برای شما توفیق روز افزون در سرپرستی از ایتام آل محمد علیهم السلام و هدایت فکری و رهبری معنوی آنان را از خدای متعال خواستارم.
شما در خط مقدم دفاع ازاسلام ناب و مکتب خون ‌بار تشیع و پیشگام و ان‌شاء الله از پیروان راستین حضرات معصومین علیهم السلام هستید. از این رهگذر توجه بیشتر را به چند نکته ضروری جلب می کنم:
۱. قبل از هر چیز ضرورت رعایت وحدت امت اسلامی و به ویژه وحدت علمای شیعه که الگوی توده های گسترده محبان و پیروان آل محمد علیهم السلام هستند و همچنین ضرورت پیروی از مراجع در قضایای سیاسی و اجتماعی و عدم تشتت رأی میان عالمان شیعی را مؤکدا توصیه میکنم.
۲. تلاش برای تبیین شبهات و پاسخ به شبهات از طریق معارف ناب اهل بیت علیهم السلام و هدایت و رهبری نورانی آن بزرگواران.
۳. تلاش برای به رسمیت بخشیدن به اقلیت های شیعی در کشورهای متبوع و دفاع از حقوق مدنی و فعالیتهای دینی آنان.
۴. ضرورت بازگشت علمای شیعه از حوزه های علمیه قم و نجف و غیرها به بلاد خود پس از تحصیل جهت تحقق بخشیدن فرمان الهی در آیه شریفه و انذار قوم خود.

۵. سعی و کوشش برای کاستن از مظلومیت ائمه معصومین علیهم السلام با تبیین معارف ناب و آموزه های بلندشان، چرا که عمده مظلومیت امامان در ناشناخته ماندن این معارف است و دشمن همواره در تلاش برای دور نگهداشتن مردم از این آموزه هاست.
۶. ضرورت ایجاد رابطه میان اعضای خانواده شیعی و تقویت نهاد خانواده طبق سفارش های اکید معصومین علیهم السلام.
۷. لزوم رونق بخشیدن به حوزه های علمیه شیعی، گسترش و تقویت کمی و کیفی آن و آشنا نمودن طلاب با شیوه های آموزشی و تبلیغی در عصر جدید.
۸. اهمیت مسئله تبلیغ دینی و بهره گیری از فنون جدید و شیوه های جدید .
در خاتمه یادآور می شوم که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله حتی هنگام اعزام امیرالمومنان به یمن فرمودند: (لَأَنْ یَهْدِیَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَی یَدَیْکَ رَجُلاً خَیْرٌ لَکَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ اَلشَّمْسُ) و امیدوارم هر کدام از شما بزرگان باعث هدایت میلیون ها نفر به مکتب حیات‌بخش اسلام ناب و مدرسه اهل بیت علیه السلام باشید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
جعفر سبحانی
۳ صفر ۱۴۴۴.ق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • . IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    مشروط بر آن که دخالت در سیاست مطلقا نفی نشود
  • اگر IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    اگر مرجع اهل اطلاع از مسایل روز باشد نه آن که طلبه را از پرداختن به آنها منع کند
  • تبدیل IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    مسایلی که فقط جنبه علمی داشته و بقولی برای ورزیدگی بدرد می خورد حذف و بیان مسایل و مبانی مسایل سیاسی بجای آنها قرار بگیرد.