شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: اربعین غیر از جلوه‌های مذهبی، یک صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زروزور و تزویر در عالم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به اهمیت بـُعد بین‌المللی راهپیمایی اربعین اظهار داشت: «حب الحسین یجمعنا» به معنای واقعی کلمه بیانگر ابعاد بین‌المللی این کنگره بزرگ الهی است که همه ادیان و فرقه‌های مذهبی را زیر پرچم محبت امام حسین (ع) گردهم می‌آورد.

وی ادامه داد: امروز امت بزرگ اسلامی بیش از هر زمان دیگری درد و رنج تفرقه را لمس می‌کند، اما احیای راهپیمایی و این جلوه کنگره اربعین، رنگ و جان تازه‌ای به مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت ادیان در دنیا داده است.

حجت‌الاسلام غروی ابراز داشت: روشن است که اربعین غیر از جلوه‌های مذهبی، یک صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زروزور و تزویر در عالم است، جایی که امروز جریان استکبار جهانی تلاش‌های زیادی کرده تا ابعاد این رویداد بزرگ جهانی را تحت شعاع قرار دهد اما رهبران جریان مقاومت با تدارکات گسترده امنیتی، قدرت‌نمایی عظیمی کرده و می‌کنند.

وی افزود: برگزاری موفق و مردمی و البته میلیونی راهپیمایی اربعین، نشان‌دهنده یک جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی و آن هم درهم‌تنیدگی دین و سیاست در دین مبین اسلام است. دین اسلام و مذهب تشیع و موضوع ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، جلوه موفق و متعالی از اسلام سیاسی است که می‌تواند هم منافع مادی و هم معنوی و اخروی بشر را تأمین کند.

امام‌جمعه سلفچگان در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این شهر با بیان این که ۱۷ شهریور نقطه عطفی در فرایند پیروزی انقلاب است، تصریح کرد: هفده‌ شهریور ۱۳۵۷ واقعه‌ای است که پس از گذشت سال‌ها هنوز نکات جدیدی دربارة آن مطرح می‌شود. ابعاد جنایتی که شاه و مزدورانش در این روز علیه مردم بی‌دفاع در میدان ژاله انجام دادند، همچنان در محجوریت مضاعف به سر می‌برد

وی ادامه داد: حادثه ۱۷ شهریور تأثیر عمیقی بر روند نهضت مردم ایران گذاشت؛ ‌ با این که ظاهراً سه هفته کشور را با آرامش نسبی روبه‌رو کرد، ولی نه‌تنها توقفی در روند انقلاب ایجاد نشد، بلکه کینه عمومی از حکومت شاهنشاهی بیشتر گردید؛ کینه‌ای که سربسته باقی نماند و ۱۵۶ روز بعد یعنی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب را به پیروزی‌رسانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha