دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نماز جمعه ضیاءآباد قزوین

حوزه/ امام جمعه موقت ضیاءآباد استان قزوین با اشاره به آغاز راهپیمایی اربعین حسینی، این حرکت را زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: پیاده روی اربعین مظهر وحدت و اقتدار مسلمانان جهان است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر عرفانی امروز در نماز جمعه شهر ضیاءآباد استان قزوین که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با بیان آیه ۱۳۳ سوره آل عمران "وَسَارِعُوا إِلَیٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ" اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید "برای رسیدن به آمرزشی از پروردگار خود و بهشتی که پهنایش [به قدر] آسمانها و زمین است [و] برای پرهیزگاران آماده شده است، بشتابید".

وی افزود: کلمه «مسارعة» به معنای شدت سرعت است، که در خیرات صفتی است ممدوح، و در شرور صفتی مذموم است، البته استفاده از کلمه "سارِعُوا" در این آیه به معنی این است که انسان باید توجه داشته باشد تا فرصت او برای مغفرت و رسیدن به آن بسیار کم است.

امام جمعه موقت ضیاءآباد عنوان کرد: قرآن کریم در غالب موارد، مغفرت را در مقابل جنت قرار داده است و این نیست مگر به خاطر اینکه بهشت خانه پاکان است، پس کسی که هنوز آلوده به گناهان و پلیدی‌های معاصی باشد، داخل آن نمی‌شود، مگر آنکه خدای تعالی با آمرزش خود گناهان او را از بین برده و پاکش کند.

وی با اشاره به آیه ۱۳۴ سوره آل عمران "الَّذینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْکاظِمینَ الْغَیْظَ وَ الْعافینَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ، متقین کسانی‌اند که در آسایش و تنگی از اموال خود در راه خدا انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌خورند و از لغزش مردم در می‌گذرند. اینان نیکوکارند و خدا نیکوکاران را دوست می‌دارد. " اظهار کرد: لازمه انفاق فقط ثروت نیست، بلکه داشتن روحیه بخشش و سخاوت است و باید در همه حال چه رفاه و چه سختی به فکر محرومان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر عرفانی یکی از راه‌های محبوب شدن نزد خداوند را احسان و نیکوکاری عنوان کرد و گفت: "غیظ" به معنی شدت غضب و حالت برافروختگی و هیجان فوق العاده روحی است، حالت خشم و غضب از خطرناک‌ترین حالات است و بسیاری از جنایات و تصمیم‌های خطرناکی که انسان یک عمر باید کفاره و جریمه آن را بپردازد، در چنین حالی انجام می‌شود، بنابراین در این آیه از صفات برجسته پرهیزگاران، فرو بردن خشم معرفی شده است.

امام جمعه موقت ضیاءآباد عنوان کرد: فرو بردن خشم بسیار خوب است، اما برای پایان دادن به حالت عداوت به تنهائی کافی نیست و برای پایان دادن به حالت عداوت "کظم غیظ" باید توأم با "عفو و بخشش" باشد، پس به دنبال صفت عالی خویشتنداری و فرو بردن خشم، عفو و گذشت را بیان نموده، البته منظور گذشت و عفو از کسانی است که شایسته بخشش و گذشتند، نه دشمنانی که گذشت و عفو باعث جسارت بیشتر آنها می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر عرفانی با اشاره به آغاز راهپیمایی اربعین حسینی، این حرکت را زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: پیاده روی اربعین مظهر وحدت و اقتدار مسلمانان جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha