دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ امام جمعه گرگان گفت: مردم عراق با توجه به مسایل اخیر این کشور از سر دلسوزی و برادری باید اختلافات را کنار بگذارند و مراقب دام تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام و ملت عراق باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز گلستان اظهار داشت: مسائل اخیر عراق مایه غم جهان اسلام است و آنچه امروز در این کشور شاهد آن هستیم، مصیبتی بزرگ محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: پشت این مسائل دست‌های دیگری است که از سوی دشمنان برای ایجاد این درگیری‌ها برنامه‌ریزی شده است.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: این درگیری‌ها بدون شک از سوی کشورهایی که خود را ابرقدرت می‌دانند، طراحی می‌شود.

امام جمعه گرگان گفت: مردم عراق باید برای کشورشان جان خود را فدا و وحدت و اتحاد خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی یادآور شد: این ایام جوش و خروش خاصی در کشورهای اسلامی به وجود آورده و انتظار داریم هر سال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این راهپیمایی در واقع نشانه آن است که پرچم حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) که به زمین افتاده بود، همچنان برافراشته و در اهتزاز است.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: این جمعی که به کربلا می‌روند در واقع با ظلم و ظالم مخالف هستند و تلاش و اهداف سیدالشهدا (ع) را پیاده می‌کنند، این گروه در واقع با ظالمان در دنیا کنار نمی‌آیند و یزید و یزیدیان زمان را به خوبی می‌شناسند.

وی تصریح کرد: این حرکت عظیم، جبهه مقاومت را در منطقه، حزب‌الله لبنان، فلسطینیان مظلوم و مردم ستمدیده و بی‌دفاع یمن را تقویت می‌کند.

امام جمعه گرگان گفت: ظالمان در واقع می‌خواهند امام حسین (ع) را بی‌ارزش جلوه دهند، اما بدانند این جوش و خروش، امام حسین (ع) و اهدافش را هر روز قوی‌تر می‌کند.

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: این حرکت عظیم، عظمت تشکیلات کربلا را بالاتر می‌برد و توطئه کفار استعمارگر همچون آمریکا، انگلیس و صهیونیست را خنثی می‌کند و این جریان تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ۱۷ شهریور سالروز شهادت جمعی از مردم در میدان شهدای تهران گفت: عده‌ای سعی دارند خاندان پهلوی را تطهیر و حکومت اسلامی را بد جلوه دهند، اما آن نامه امام (ره) پس از آن حادثه که عده‌ای دچار یاس و ناامیدی شده بودند باعث شد تا آنان تقویت شوند و این مسیر امام (ره) تا به امروز در ایران اسلامی ادامه دارد.

امام جمعه گرگان همچنین یاد و خاطره «رئیسعلی دلواری» که در سال ۱۲۹۴ به دست انگلیسی‌ها به شهادت رسید، گرامیداشت، گفت: ایران اسلامی شخصیت‌های والامقامی مانند «رئیسعلی دلواری» و «سلیمانی‌ها» که با ایثار و فداکاری، جان خود را برای دفاع از کشور فدا کردند، بسیار دارد.

آیت‌الله نورمفیدی در پایان خود و دیگران را به تقوای الهی توصیه و دعوت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha