جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان، شناور بودن را ویژگی دیگر همایش پیاده روی اربعین دانست و با طرح این سوال که ریشه های به وجود آمدن کربلا چه بود؟ گفت: فتنه و نفاق دو عامل به وجود آمدن واقعه کربلا بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: راهپیمایی اربعین نشان داد امروز بعد از سال ها از واقعه کربلا، دوستداران و پیروان حسین (ع) در صف آرایی همراه با بصیرت علیه ظلم، جور، زر و تزویر ایستاده اند تا از مکتب حسین (ع)دفاع کنند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: بزرگ ترین کنگره بشری متعلق به راهپیمایی اربعین و پشتیبانی از جبهه مقاومت پیام دیگر این راهپیمایی عظیم است.

وی با اشاره به حضور افرادی از ادیان و کشورهای دیگر در راهپیمایی بزرگ اربعین افزود: این کنگره ویژگی هایی دارد که در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است و آن خودجوش بودن آن است.

وی تصریح کرد: افراد در حرکتی خودجوش که میلیون ها بانی دارد به تعداد عاشقانی که از کربلا تا نجف، نجف تا کربلا و از شهرهای مختلف تا کربلا همه عاشقانه پای کار هستند تا این مراسم بزرگ انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی شناور بودن را ویژگی دیگر همایش پیاده روی اربعین دانست و با طرح این سوال که ریشه های به وجود آمدن کربلا چه بود؟ گفت: فتنه و نفاق دو عامل به وجود آمدن واقعه کربلا بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: افرادی که در جبهه نفاق قرار می گیرند آنقدر چهره آراسته ای دارند که کسی باور نمی کند با این ظاهر تیشه بر ریشه دین، اخلاق و اسلام بزنند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که تشخیص و باور نفاق کار ساده ای نیست اظهار داشت: فتنه ها آنقدر فضا را غبارآلود و تاریکی منتشر می کنند که حتی انسان هایی که دید قوی دارند نیز نمی توانند حق را از باطل تشخیص دهند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه شما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فتنه ها را تجربه کرده اید تصریح کرد: در این زمان فتنه های متعددی به وجود آمد، فتنه هایی که موجب تولید انحراف شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه فتنه سال های ۷۸، ۸۸ و اوایل انقلاب و نیز انحراف های بعد از سال ۸۸ را دیده ایم ادامه داد: در آن سال ها فتنه ها چه آدم هایی را با چه شعارها و سابقه ای در کام خود فرو برد.

وی اظهار داشت: اکنون این آدم ها کجا هستند و مواضع و بیانیه هایشان به نفع انقلاب یا به ضرر انقلاب است؟

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جریان فتنه و انحراف اکنون در کجای تاریخ انقلاب قرار دارد لذا در صدر اسلام هم همانگونه بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: در زمان فتنه نخستین مشکلی که به وجود می آید برای خواص ساده اندیش است؛ آنان که شناخت درستی ندارند.

وی افزود: افراد با سابقه بسیار درخشان که از دشمن شناسی درستی ندارند توسط فریبکاران فریب می خورند و این افراد در این ۴۰ سال کم نبودند که در جبهه مقابل انقلاب، امام و رهبری قرار گرفتند.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: فریبکاران دور آدم های ساده اندیش جمع می شوند، خبرها و تحلیل های غیر واقعی می دهند و افراد را آرام آرام در مقابل جبهه حق قرار می دهند که این موارد در آیات و روایات بارها آمده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: مشکل دومی که آرام آرام بستر را فراهم کرد تا کربلا رقم خورد خودپرستی و خودستایی به عنوان مرضی خطرناک است.

وی ادامه داد: زمانی که فرد دچار این مرض شد تمامی مواضع خود را حق می داند و همه فعالیت خود و حتی خودش را معیار حق می داند و نسبت به گفتار و رفتار خود هیچ نقدی نمی پذیرد؛ در این شرایط هر کس او را نقد یا خلاف مواضع او حرکت کند با او دشمنی می کند زیرا خودپرست و خودستا شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی اظهار داشت: این افراد خود را با حق نمی سنجند و خود را پرچمدار حق که نه، خود حق می داند و زمانی کسی چنین ذهنیتی داشته باشد با افرادی که به گونه ای دیگر فکر کند دشمن می شود و این تفکر در طول تاریخ مشکلات زیادی درست کرده است‌.

وی با بیان اینکه شرک از همینجا آغاز می شود افزود: این خطر و مرض بزرگی است مگر انسان هایی که خود را بسازند و با آن مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان قدوسی، دستجردی و شهدای ۱۷ شهریور به شهادت رئیسعلی دلواری اشاره و بیان کرد: این شهید در روزهای سخت و تاریک راه را درست تشخیص داد استعمار را شناخت و علیه استعمار جنگید و به شهادت رسید.

وی ضمن تبریک روز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: این افراد با تیزبینی از کشور حفاظت می کنند و امروز این افراد پدافند جمهوری اسلامی را تبدیل به یکی از قدرتمندترین پدافندهای دنیای امروز کرده اند.

امام جمعه کرمان همچنین به مذاکرات هسته ای به عنوان موضوعی که امروز با آن مواجه هستیم اشاره کرد و گفت: نیاز به پشتیبانی از تیم مذاکره کننده به صورت جدی داریم؛ تیمی که تاکنون با قاطعیت هرچه تمام تر از حقوق مردم دفاع کرده، با خرد و عقل در مذاکرات حضور یافته و باهوشیاری هر چه تمام تر سر میز مذاکره حاضر شده است.

وی ادامه داد: تیمی که افسران و سربازان آن با تمام وجود از حقوق ملت دفاع کرده و می کنند و باهوشمندی مراقب هستند تا به غرور ملی آسیبی وارد نشود؛ موفقیت این تیم و دولت انقلابی و مردمی رئیسی را از خداوند خواهانیم‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha