سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گرجی

حجت‌الاسلام گرجی گفت: آیت‌الله ناصری خود را مکلف به انجام وظیفه می دانست و آنجایی که احساس می‌کرد باید از رهبری حمایت کند برای رضای خداوند توصیه به حمایت و اطاعت می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان؛ حجت الاسلام مهدی گرجی، صبح امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله ناصری که در مسجد سپاهان شهر اصفهان برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های این عالم وارسته، اظهار کرد: انس با امام زمان(عج) مهمترین ویژگی این عالم وارسته بود.

وی افزود: آیت‌الله ناصری در زمینه استغفار توصیه های موکدی داشت و بر تداوم استغفار در هر حالت توصیه می کرد. همچنین ایشان بر گفتن ذکر شریف صلوات همیشه سفارش می کردند.

حجت‌الاسلام گرجی ادامه داد: ذکری که آیت‌الله ناصری همواره بر آن بسیار تأکید و به طلاب و روحانیون سفارش داشت، ذکر شریف «یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان اغثنی» بود، همچنین به عوام مردم عادی سفارش داشتند در مشکلات و گرفتاری های خود « یا ابن الحسن» و«المستغاث بک یا صاحب الزمان» بگویند.

کارشناس مذهبی بیان کرد: آیت الله ناصری در پاسخ به این سوال که ذکر پروردگار عالم در قرآن چیست که خداوند مکررا به ذکرگفتن سفارش فرموده گفت،ذکر خدابه این معنی است که قبل از انجام هرکاری تشخیص دهیم آیا خداوند راضی به انجام این کار هست یا نیست و اگر خدا راضی است آن کار را انجام بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: سالکان راه خداوند چهار مرحله و منزله دارند، مشارطه، مراقبه، محاسبه و محاکمه که در مشارطه یعنی فقط کاری را انجام بدهیم که خداوند راضی باشد و آیت الله ناصری بیان داشت مهمتر از مشارطه، مراقبه است یعنی اگر عهد کردیم کاری را برای رضای خدا انجام دهیم از آن مراقبت کنیم که از بین نرود.

حجت‌الاسلام گرجی عنوان کرد: توحید واقعی یعنی هر کاری انجام می دهیم فقط برای رضای خدا باشد، براین اساس آیت الله ناصری یک تندیس توحید بود و در همه مراحل زندگی فقط و فقط رضایت خداوند را در نظر می گرفت و به آن عمل می کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله ناصری خود را مکلف به انجام وظیفه می دانست و آنجایی که احساس می‌کرد باید از رهبری حمایت کند برای رضای خداوند توصیه به حمایت و اطاعت می کرد، اگر در جایی دیگر احساس تکلیف می‌کرد که باید بیمارستان یا مدرسه علمیه بسازد و یا به ایتام و ازدواج جوانان کمک کند دریغ نمی کرد.

کارشناس مذهبی با اشاره به آیه شریفه« تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ »اظهار کرد: عزت و ذلت به دست خداوند است و براساس روایات عزت با شب زنده داری و عبادت پروردگار به دست می آید، آیت الله ناصری توصیه می کرد «اگر می خواهید شب زنده دار باشید پرخوری نکنید، شب زنده داری با شکم پر حاصل نمی شود و به آنچه به افراد خاص داده می شود به دلیل اشک های سحر است.»

حجت‌الاسلام گرجی، مردم دار بودن، مردم دوست بودن و از جنس مردم بودن را از دیگر ویژگی‌های این عالم ربانی بیان کرد و افزود: ایشان مقید به حضور در مسجد جمکران بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha