دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید صادق پیشنمازی گفت: شهادت امام حسین(علیه السلام)، برای اقامه ی دین، تعظیم شعائر الهی و برجسته سازی عملکرد های مورد رضای خداوند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق پیشنمازی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، اظهار کرد: شهادت امام حسین(علیه السلام)، برای اقامه ی دین، تعظیم شعائر الهی و برجسته سازی عملکرد های مورد رضای خداوند بود.

وی ادامه داد: برجسته سازی، ایجاد بستر فهم بهتر از حقایق دینی است، از این رو ساحت( شناختی) انسان بسیار اهمیت می یابد؛ ارزش تفکر و اندیشه باید براساس حرکت نفع و ضرر انسان باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت ساحت شناختی و آیات مرتبط به معرفت شناسی تصریح کرد: در عصر غیبت، حفظ دین سخت تر است چرا که رفتار انسان مبتنی به شناخت امورغیبی است، اگر انسان به هر دلیلی در مسیر خطا قرار بگیرد، با اختیار خود انتخاب نموده و یقینا اشتباه و گاهی انحراف هم خواهد داشت؛ لذا حوزه های علمیه باید برای رسیدن به قله های معرفت پاسخگوی شبهات باشند و اینگونه جهاد تبیین اهمیت می یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: کثرت گناه و عدم امر به معروف و نهی از منکر مانع کشف حقیقت و فهم مطلوب از توبه است و انسان را دچار غفلت می کند؛ راه نجات انسان، برجسته سازی نفس لوّامه و ایجاد فرصت تفکر است که انسان را در بستر رحمت الهی قرار می دهد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha