یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه جامعه اساسا به هنر و مقوله فرهنگ نیاز دارد ابراز داشت: از طریق هنر درست است که می‌توان در جامعه نشاط و شادی اجتماعی آفرید ولی این کار مستلزم داشتن یک فکر نو و خلاق می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد در سخنانی به تبیین اهمیت مقوله هنر پرداخت و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظایف سنگینی بر دوش خود دارد چرا که اساسا مقوله هنر و فرهنگ بسیار پیچیده و مهم است.

وی افزود: شهر مقدس قم با همه عظمت و برکاتی که دارد انتظار می رود در شاخص های مهمی وضع مناسبی داشته باشد از حجاب و عفاف تا سایر عرصه ها، لذا همه ما باید تلاش کنیم که قم در این معیارها سرآمد باشد و جایگاه مناسب خود را پیدا کند و در این راه همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف از جمله اداره ارشاد بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مقوله هنر دارای تاثیرگذاری زیادی است نقش هنرمندان را مهم دانست و گفت: هنر وقتی متعالی و اثرگذار می شود که از یک ذهن پاک و خوش ذوق و درون مایه قوی نشات گرفته باشد.

آیت الله اعرافی افزود: هنوز هم معماری و آثار شیخ بهایی زنده و بالنده است چرا که از یک جان لبریز از معارف دینی و الهی نشات گرفته بود و وقتی این روح بلند و سرشار از معارف اهل بیت(ع) با هنر آمیخته می شود بسیار الهام بخش و ماندگار خواهد بود و این هنر متعالی و بلند از قم متوقع است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه جامعه اساسا به هنر و مقوله فرهنگ نیاز دارد ابراز داشت: از طریق هنر درست است که می توان در جامعه نشاط و شادی اجتماعی آفرید و این کار مستلزم داشتن یک فکر نو و خلاق می باشد.

وی در ادامه سخنان خود در توصیه ای به مسئولان هنری و فرهنگی قم خاطرنشان ساخت: سعی کنید نگاهی نو به هنر داشته باشید و با تشکیل یک هیات اندیشه ورز یک نگاه و دریچه جدید به هنر خلق کنید چرا که اهتمام به هنر سالم و قدسی و اثرگذار نیاز به کار جدید و جدی دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در حوزه های علمیه نیز کارهای جدی در عرصه هنر انجام شده است تاکید کرد: امروزه حوزه نیز در برنامه ریزی هایی که داشته است به مقوله هنر و فرهنگ توجه جدی داشته است لذا باید مراقبت کرد که هنر به دست افراد ناسالم نیفتد.

آیت الله اعرافی در پایان با اشاره به اهمیت کار رسانه های جمعی گفت: رسانه ها جریان بزرگ و اثرگذار در فرهنگ و مسائل اجتماعی می باشند و در این زمینه هم اقدامات جدی و جدیدی لازم است تا کارها یک ارتقای کیفی پیدا کند.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار عمو زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گزارشی به بیان فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این اداره کل پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha