دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مبلغی گفت: هرکدام از اعضای مجلس خبرگان رهبری می تواند آغازگر و هدایتگر یک حرکت اندیشه ورزانه اجتماعی باشد و نخبگان حوزوی و دانشگاهی را به عرصه بیاورد و ظرفیت آنها را فعال کند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی، در نطق پیش از دستور خود در دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری گفت : این مجلس را دارای شئون حقوقی ، اجتماعی و علمی دانست و افزود اعضای مجلس خبرگان رهبری به فراخور جایگاه قانونی و کارکرد این مجلس باید شئون اجتماعی و علمی مجلس خبرگان رهبری را در فعالیتهای خود عملیاتی کنند .

وی در ادامه وحدت آفرینی و وفاق بخشی ، حضور دغدغه مند در برابر انتظارات مردم ، ایفای نقش در تقویت و گسترش سرمایه های اجتماعی را در کنار ایفای نقش در گسترش رویه های امداد اجتماعی را از راه های تحقق شئون اجتماعی مجلس خبرگان رهبری دانست .

نماینده مردم لرستان حفظ شان علمی مجلس خبرگان رهبری را منوط به اتخاذ رویکردهای اندیشه ورزانه اعضای این مجلس دانست و افزود این رویکردها ضمن اینکه باید دانش پایه باشد و از مطالعات فقه و علوم اسلامی بهره برداری شده باشد ، نباید انتزاعی و کلی نگر باشد .

وی افزود : هرکدام از اعضای مجلس خبرگان رهبری می توانند آغازگر و هدایتگر یک حرکت اندیشه ورزانه اجتماعی باشد و نخبگان حوزوی و دانشگاهی را به عرصه بیاورد و ظرفیت آنها را فعال کند .

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی در خاتمه ضمن تشکر از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهور به خاطر رقم زدن تقریب سیاسی در منطقه که از اساسی ترین اندیشه های انقلاب است ، پیشنهاد کرد تقریب فقهی را نیز در کنار تقریب سیاسی پیش ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha