سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: اگر قیام امام حسین(ع) در آن برهه خاص زمانی اتفاق نمی افتاد امروز نام و اثری از اسلام نبود، بنابراین امروز جهان اسلام مدیون ایثار و شهادت طلبی امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب شهرستان بانه، اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت، انسان‌های آزاده و وارسته‌ای بوده‌اند که خود را وقف انسانیت و آزادی کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: در این میان، امام حسین(ع) از فرزندان رسول خدا(ص) در مسیر مبارزه با ظلم و بیداد زمان خود قدم برداشت و بعد از گذشت ۱۴ قران هنوز نام این امام به نیکی و بزرگی یاد می‌شود.

این عالم اهل سنت ادامه داد: قیام امام حسین(ع) در حساس‌ترین دوران تاریخی اسلام روی داد و سیدالشهدا(ع) در زمانی قیام نمود که اسلام در حال انحراف از مسیر اصلی خویش بود.

ماموستا خدایی یادآور شد: بنابراین به جرأت می‌توان گفت که اگر قیام امام حسین(ع) در آن برهه خاص زمانی اتفاق نمی‌افتاد، امروز نام و اثری از اسلام نبود، بنابراین امروز جهان اسلام مدیون ایثار و شهادت طلبی امام حسین(ع) است.

امام جمعه شهرستان بانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اخلاق در زندگی هر انسانی، گفت: اخلاقیات و توجه به تقوا و پارسایی ما را از بسیاری امور ناپسند و خلاف دین و شریعت اسلام دور نگه می‌دارد.

وی افزود: بنابراین در هر عملی که انجام می‌دهیم باید هدف نخست ما کسب رضایت خداوند متعال و بعد از آن خدمت به جامعه اسلامی و دیگران باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha