یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: لازم است که به آیه آیه قرآن کریم توجه کنیم و به آن عمل شود، چرا که سعادت نسل بشر در گرو عمل به آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی استاد حوزه علمیه کردستان عصر امروز در نشست جمعی از فعالان قرآنی شهر سنندج ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: قرآن کتاب زندگی و سعادت بشر است و نسل جوان ما باید این مهم را به خوبی درک کند.

 استاد حوزه علمیه کردستان گفت: قرآن کلام خداوند متعال است و بی‌شک در کلام پروردگار چیزی جز رستگاری دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه آنگونه که شایسته است قرآن در بین مسلمانان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است، یادآور شد: استفاده از این کتاب تنها مختص به مواقع ویژه‌ می‌باشد.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه زندگی ما باید سرشار از معنویات و داشته‌ها و دستورات قرآن کریم باشد، خاطر نشان کرد: لازم است که به آیه آیه قرآن کریم توجه کنیم و به آن عمل شود چرا که سعادت نسل بشر در گرو عمل به آن است.

استاد حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه قرآن کتاب و منشور درست زندگی کردن است، مطرح کرد: سطر سطر این کتاب درس انسان بودن است و از سوی دیگر علومی در این کتاب وجود دارد که انسان حتی بعد از ۱۴ قرن تنها موفق به کشف بخش کوچکی از حقایق آن شده است.

وی دور شدن از قرآن را زمینه فلاکت و بدبختی جوامع اسلامی دانست و گفت: تاریخ نشان داده هرگاه مسلمانان از قرآن به معنای واقعی دور شوند، در گرداب مشکلات و معضلات بسیاری گرفتار می‌شوند و بالعکس هر زمان که انسان با قرآن انس واقعی داشته باشد، سعادت واقعی دنیا و آخرت نصیبش خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: از مسئولان و متولیان امور مذهبی و فرهنگی درخواست داریم که آشنایی کودکان و دانش آموزان ابتدایی با قرآن را جزو امور مهم و اولویت‌دار خود قرار دهند، زیرا کودکان با توجه به فطرت پاکی که دارند، بهتر می‌توانند مفاهیم و دستورات این کتاب را درک و بدان عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha