شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلبه‌ای که با قرآن مأنوس است قطعا تفاوت چشمگیری در بازدهی تبلیغی و علمی در جامعه و خانواده خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، سومین نشست هماهنگی و راهبری پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت ویژه خانواده‌های طلاب خواهر و برادر با حضور مدیران و کارشناسان قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، مدیران حوزه علمیه خواهران و برادران استان و نمایندگان اداره کل اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست هر یک از نمایندگان و مدیران مربوطه گزارش مختصری از فعالیت‌های انجام شده و یا در حال انجام در رابطه با نحوه برگزاری جشنواره قرآنی ارائه کردند.

سپس حجت الاسلام‌والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قرآن، کتاب قانون خدا، راه سعادت و خوشبختی، پایه و حقیقت اسلام است، اظهار داشت: از آنجایی که کشور ما یک کشور اسلامی و دارای حکومت اسلامی برگرفته از سیره اهل بیت‌(ع) می‌باشد، بنابراین وظیفه‌ ما در قبال قرآن بسیار سنگین است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه جامعه ما یک جامعه روحانی است، گفت: در بحث معارف الهی و حفاظت و حراست، قرائت، ترتیل، محتوای قرآن، رسالت داریم و متولی هستیم که باید در این مسئله پیشگام باشیم.

امام جمعه یاسوج افزود: جامعه روحانیت باید با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق خود تلاش کند تا فرهنگ توجه به قرآن یعنی قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر و پیاده کردن محتوای قرآنی در جامعه را به عنوان الگو در جامعه تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت جامعه روحانیت در قبال قرآن، نسبت به سایر افراد عادی چند برابر است، عنوان کرد: گرچه همه آحاد و خانواده‌ها مسئول و متولی قرآن هستند و باید در نشر، ترویج قرآن و احکام آن مسئولیت‌پذیر باشند، اما به هر حال وظیفه جامعه روحانیت بیشتر بوده و احساس بر بیشتر کار کردن و وقت گذاشتن در این حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه حفظ آثار قرآن، خود تحرکی در جامعه و فرد ایجاد می‌کند که‌ فعالیت‌های فرهنگی دیگر را گسترش می‌دهد، عنوان کرد: طبیعتا توجه به این امر، نیاز به آموزش و برنامه‌ریزی دقیق و تلاش و کوشش بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه برای یک جامعه روحانی وجهه خوبی ندارد که نتوانند به خوبی قرائت قرآن داشته و یا نسبت به قرآن بیگانه باشند، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که با قرآن مانوس است قطعا تفاوت چشمگیری در بازدهی تبلیغی و علمی در جامعه و خانواده خود دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت، گفت: بحث آموزش قرآن مسئله مهمی است که باید هم در خانواده‌ها و هم در حوزه‌های علمیه جدی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با انتقاد از حوزه‌های علمیه که تنها در پایه‌های اول و دوم مسئله قرائت قرآن را دارند، افزود: به نظر من برای یک طلبه آموزش قرآن در دو پایه کافی نیست که بتواند در مراحل عالی و یک قاری خوب باشد مگر اینکه خود طلبه به طور شخصی کار کرده و قرائت قرآن را به صورت برنامه‌ریزی و سازمانی فرا گرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شایسته است که آموزش قرآن میان حوزویان و خانواده‌های آنان به شکلی سازماندهی فراگیر شود که خانواده‌های حوزویان نیز در قبال این برنامه احساس مسئولیت کنند.

وی ، مشوق‌ها را، در بحث تشویق و ترغیب برای حفظ و قرائت قرآن و مباحث دیگری که انسان را با قرآن مرتبط می‌کند، ضروری دانست و گفت: ادارات فرهنگی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی باید در این امر کمک کنند تا ان‌شاءالله این جشنواره و مباحثی که در این طرح لازم است به خوبی اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، برگزاری این جشنواره قرانی را یک مسئله بسیار مهم و ضروری برای جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: در این زمینه خوب است که از تبلیغات رسانه‌ای همانند صدا و سیما و دیگر خبرگزاری‌ها و سایت های محلی استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha