جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه سفیران هدایت همدان

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه همدان با بیان اینکه طلاب از همین سال‌های ابتدایی درس خواندن باید بر روی خود برنامه ریزی کنند و اهداف آینده خود را مشخص کنند، گفت: طلبه نباید بی‌هدف در حوزه حضور داشته باشد و لازم است که بر اساس توانایی‌های خود، برای آینده برنامه ریزی کند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان، عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید سعید بطحائیان قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از طلاب، اساتید و کادر این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان در این مراسم با تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله محمد علی ناصری، اظهار داشت: آنچه آیت الله ناصری را به این درجه و جایگاه رساند، زهد، تقوا و علم ایشان بود.

وی افزود: این عالم ربانی، از ۹ سالگی، زندگی و عمر خود را قربة إلی الله صرف کردند و هیچگاه در زندگی ایشان را نمی‌توان نام برد که آیت الله ناصری غافل از خداوند بوده است.

استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه طلاب برای موفقیت در مسیر طلبگی خود باید از آیت الله ناصری‌ها و آیت الله آخوندها، الگو گیری کنند، گفت: آیت الله آخوند(ره) با وجود درجات عالی علمی و معنوی اما رساله نداشتند و زمانی که اطرافیان ایشان علت را جویا شدند، آیت الله آخوند فرمودند: "پیش خودم فکر کردم اگر این پول را برای سربازان امام زمان(عج) صرف کنم، حضرت راضی‌تر هستند".

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام، بزرگان بسیاری بوده‌اند که باید زندگی آنها را مطالعه کرد، اظهار داشت: این اخلاص و تقوای بزرگان دین، باید الگویی برای طلاب جوان باشد.

طلاب از بدو ورود به حوزه برای آینده برنامه ریزی کنند

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید بطحائیان نیز در این مراسم با تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، با تاکید بر لزوم توجه به تقوا در بین طلاب، اظهار داشت: اگر علم بدون تقوا باشد، این علم بی فایده و حتی می‌تواند برای انسان و جامعه مضر باشد.

وی با بیان اینکه طلاب از همین سال‌های ابتدایی درس خواندن باید بر روی خود برنامه ریزی کنند و اهداف آینده خود را مشخص کنند، گفت: طلبه نباید بی‌هدف در حوزه حضور داشته باشد و لازم است که بر اساس توانایی‌های خود، برای آینده برنامه ریزی کند.

قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه همدان با اشاره به اینکه طلبگی، یعنی درس خواندن و کسب علم، مطرح کرد: اساس کار طلبگی فکر کردن، دقت کردن و مطالعه کردن است نه حفظ کردن، چرا که حفظ محوری امروز بلای تعلیم و تربیت مراکز علمی ما است و باید سعی کنیم از آن دور شویم.

در پایان این مراسم از تعدادی از اساتید مدرسه تقدیر شد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha