شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس دانشگاه قم

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: امروز برای اثرگذاری در دنیا باید ژرف‌نگر، عمق اندیش و بلند نظر بود و این خصوصیات در نوع مدیریت آیت الله اعرافی وجود دارد و نمونه بارز آن همین خبرگزاری حوزه است که در این مسائل توانسته گام های جدی بردارد که بنده هم از دیرباز با نوع رشد این رسانه حوزه آشنا بوده و هستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم امروز در حاشیه بازید از خبرگزاری حوزه در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، فضای مجازی و رسانه را یکی از مهمترین ابزار تولید محتوای دینی و تبلیغی عنوان کرد.

وی در ادامه تقویت، توانمند سازی و آموزش فضای مجازی به مبلغین را امر مهم در شرایط فعلی برای تبلیغ دین و حضور قوی تر برای برای بیان محتوای دینی و مقابله با رسانه های ضد دینی بیان نموده و ادامه داد: این نوع تبلیغ در کنار تبلیغ سنتی می تواند آثار به مراتب قوی تری به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه قم توجه به فضای مجازی را برای تأثیرگذاری در جهان امروز ضروری و مؤثر دانسته و بیان داشت: توجه به این نوع فعالیت ها برای در تراز بودن با رسانه های دنیا لازم است.

عضو خبرگان رهبری، بیان داشت: امروز برای اثرگذاری در دنیا باید ژرف نگر، عمق‌اندیش و بلندنظر بود و این خصوصیات در نوع مدیریت آیت الله اعرافی وجود دارد و نمونه بارز آن همین خبرگزاری حوزه است که در این مسائل توانسته گام های جدی بردارد که بنده هم از دیرباز با نوع رشد این رسانه حوزه آشنا بوده و هستم.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز با اشاره با حضور بعضی از شخصیت های حوزوی در دانشگاه قم با عنوان هیئت امناء، بیان داشت: این مسئله نشان از همبستگی دانشگاه قم با رسانه حوزه را می دهد و می تواند نقطه عطفی در ارتباطات و تعاملات رسانه ای، تولید اندیشه رسانه ای و نشر آن در جامعه باشد.

رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: رسانه حوزه با توجه به حضور آن در میان حوزویان و نحله های علمی، می تواند اهداف استراتژیک، مهم و بلند مدت حوزه های علمیه را به جامعه منتقل و در عین حال با داشتن نگاه به آینده و جهت‌دار از هر نوع جوزدگی و شعار زدگی و روز مرگی که تاکنون بوده است، پرهیز کند .

وی بیان داشت: داشتن برنامه و چشم انداز بلند مدت، تحلیل درست از وقایع و اتفاقات، تولید محتوای مناسب و صحیح، جریان سازی و جریان شناسی، توجه به فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیت و کارآمد بودن را از جمله عوامل موفقیت این رسانه دینی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha