دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: رسانه های خارجی با تحریم خبری، محدود کردن اربعین به نشان دادن موکب ها، نمایش تعداد محدود زائران، فرهنگ عاشورایی را کامل نشان نمی‌دهند که البته این مساله راه به جایی نمی برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با تأکید بر تقوا بیان کرد: مسئله اربعین حرکتی عظیم و خودجوش مردمی است که سال های گذشته تنها توسط مردم عراق برگزار شده است.

وی پیاده روی اربعین را حرکت عظیم بین المللی و جهانی برشمرد و افزود: اشاره به اهمیت اربعین و قیام امام حسین(ع) به عنوان زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) توسط پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار پیش از امام حسین(ع) بیان شده است.

وی تأکید کرد: رسانه های صهیونیستی حرکت عظیم خبری را با عدم نمایش پیاده روی، نمایش دادن محدود موکب ها و تأکید به حضور شیعیان، تحریم خبری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: امام حسین(ع) با اهدای خون خود و اهل بیت از فراموشی دین اسلام جلوگیری کرد و علمای دینی نیز در کتاب های بسیاری به آشنایی با نهضت عاشورا تاکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی یکی از نشانه های مومن را حضور در اماکن‌ مقدس و زیارت امام حسین(ع) دانست و گفت: طبق احادیث دینی تا وقتی که امام حسین(ع) شناخته و درک نشود، ظهور شکل نمی گیرد و حرکت هایی مانند اربعین در راستای شناخت امام حسین(ع) و زمینه سازی ظهور است.

وی ۵٠ میلیون نفر را در سراسر دنیا پیگیر مراسم اربعین دانست و اضافه کرد: حدود ٢۵ میلیون نفر در بزرگترین حرکت دنیا شرکت دارند و دشمنان مانع رشد فرهنگ اربعین هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی ابراز کرد: اربعین درخواست بین المللی برای ظهور منجی است و جاماندگان در راهپیمایی روز اربعین مشارکت کنند.

وی افزود: شناورکردن کشتی رزمی ۴۰ سلیمانی با تجهیزات عالی، در راستای تقویت نیروی دریایی توسط بهترین نیروها با ظرفیت های خوبی طراحی شده است و اولین شناور رسمی جمهوری اسلامی و نشانه اقتدار نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: اجلاس مجمع جهانی اهل بیت نیز تشکیل شد و مقام معظم رهبری در این اجلاس به موجودیت نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تاب آوری را اصلی ترین ویژگی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و ادامه داد: مقاومت و پافشاری ملت ایران در مقابل تمامی هجمه های دشمنان و تحریم ها، وجود الگوهای فرهنگی شیعه و فرهنگ علوی و فاطمی و عاشورایی و حضور امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از رموز تاب آوری نظام جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: امنیت غذایی در دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری تاکید شد و دولت سیزدهم نیز در زمینه هایی مانند خرید گندم با قیمت مناسب و به صورت نقدی، برنامه ریزی برای تولید مواد غذایی راهبردی در طولانی مدت تمرکز دارد.

امام جمعه سمنان گفت: نگرانی درباره کالای اساسی در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha