دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: سالانه ۷۰۰ نشست اخلاقی، ۳۶۰ مراسم ملی و مذهبی، و ۳۱۰ نشست سیاسی، بصیرتی و تبیینی در مدارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، ظهر امروز در افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان یزد که با حضور استاندار و جمعی از اساتید حوزه و مسئولان استانی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س)یزد برگزار شد، طلاب را بر اساس روایتی از پیامبر(ص) درباره حضرت عیسی علیه السلام به اهمیت توجه به انتخاب دوست و همنشین فراخواند.

وی، درباره این روایت از کتاب(تحف العقول، ص۴۴) ادامه داد: حضرت عیسی علیه السلام ویژگی افرادی را که می توان با آنها مجالست کرد، بیان کردند « وَ قَالَ (ص) قَالَ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ لِلْحَوَارِیِّینَ تَحَبَّبُوا إِلَی اللَّهِ وَ تَقَرَّبُوا إِلَیْهِ قَالُوا یَا رُوحَ اللَّهِ بِمَا ذَا نَتَحَبَّبُ إِلَی اللَّهِ وَ نَتَقَرَّبُ قَالَ بِبُغْضِ أَهْلِ الْمَعَاصِی وَ الْتَمِسُوا رِضَا اللَّهِ بِسَخَطِهِمْ قَالُوا یَا رُوحَ اللَّهِ فَمَنْ نُجَالِسُ إِذاً قَالَ مَنْ یُذَکِّرُکُمُ اللَّهَ رُؤْیَتُهُ وَ یَزِیدُ فِی عِلْمِکُمْ مَنْطِقُهُ وَ یُرَغِّبُکُمْ فِی الْآخِرَةِ عَمَلُهُ؛ پیامبر اسلام(ص) فرمود: حضرت عیسی(ع) به حواریون گفت: خود را نزد خدا محبوب سازید و به او نزدیکی جوئید.حواریون گفتند: ای روح الله چگونه نزد خدا محبوب شده و به او نزدیک شویم، فرمود: با در دل داشتن بغض گناهکاران و رضایت خدا را نیز با خشم گرفتن بر گناهکاران بطلبید.گفتند: ای روح الله با چه کسانی نشست و برخاست کنیم؟ فرمود: کسی که دیدنش شما را به یاد خداوند بیندازد و سخنش بر دانش شما بیفزاید و کردار او شما را به آخرت ترغیب کند».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان یزد دارای ۲۲مدرسه علمیه در سطح استان است و مدرسه الزهرا سلام الله علیها شهر یزد به عنوان اولین مدرسه خواهران استان با حمایت شهید محراب آیت الله صدوقی(ره) تاسیس شده است.

حجت لااسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: ۲ هزار و ۷۸۶ طلبه در مدارس علمیه خواهران استان یزد در حال تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید ۷۱۳ داوطلب ثبت نام کرده اند که هنوز آمار پذیرش نهایی نشده است و این تعداد پس از دریافت کد طلبگی به زودی به آمار در حال تحصیل افزوده می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از حضور ۲ هزار و ۳۷۴ طلبه فارغ التحصیل با مدرک حوزوی در سطوح مختلف از حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

وی ادامه داد: ۳۲۵ استاد در مدارس علمیه خواهران به تدریس و تربیت طلاب مشغولند و هزار و ۳۴۵مبلغه خواهر یزدی در سطح استان و کشور در حال فعالیت هستند.

حجت لااسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: حدود ۴۰۰ نفر از بانوان طلبه در مراسم پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ شرکت کرده اند و روزانه بر این آمار افزوده می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به فعالیت بانوان طلبه در فضای مجازی اظهار کرد: ۶۷۱وبلاگ به همت بانوان طلبه یزدی ایجاد شده و ۱۵۰ کانال و گروه در فضای مجازی راه اندازی شده است.

وی، با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بانوان طلبه یزدی، افزود: سالانه ۷۰۰ نشست اخلاقی، ۳۶۰ مراسم ملی و مذهبی، و ۳۱۰ نشست سیاسی، بصیرتی و تبیینی در مدارس برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، تعداد گروه های جهادی بانوان طلبه در سطح مدارس علمیه استان را ۲۲ گروه جهادی اعلام کرد و افزود: هشت مرکز نیکوکاری نیز در مدارس علمیه تشکیل شده است و به امور محرومان رسیدگی می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی بانوان طلبه یزدی، اظهار کرد: در سیزدهمین دوره جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره)۶۲۰ نفر از بانوان مشارکت کردند که از ۷۰ برگزیده خواهر و برادر این جشنواره در سطح استان تعداد ۴۳ برگزیده از بانوان طلبه هستند و دو نفر از بانوان در سطح کشوری این جشنواره صاحب رتبه شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ادامه داد: ده ها کتاب توسط بانوان طلبه تاکنون به چاپ رسیده است و ۱۰ عنوان کتاب سال گذشته در زمینه دفاع مقدس رونمایی شد و دو نفر از بانوان حوزوی یزد برای تدوین کتب درسی معرفی شده اند.

وی از دیگر برنامه های بانوان طلبه را برگزاری مراسم مختلف در ایام مختلف سال از جمله دهه ولایت، دهه کرامت، ایام محرم و صفر، ماه رمضان، دهه فجر و ... اعلام کرد و افزود: تعداد ۲۰ انجمن در مدارس علمیه خواهران فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران آبروی استان یزد است و در بین ۲۸ استان کشور یعنی (به جز جامعة الزهرا(س) قم و حوزه های علمیه خواهران استان های سه گانه خراسان) مقام سوم طلبه در حال تحصیل در کشور را دارا است و استان های پرجمعیت کشور را پشت سر گذاشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: این حوزه در سطح دو(کارشناسی)، سطح سه(ارشد) و سطح چهار(دکترا) فعالیت دارد و بانوان طلبه در امور تبلیغی، جهادی و فرهنگی در حال فعالیت هستند و در زمینه مشاوره اسلامی و خانواده، ده ها مشاور از بانوان حوزوی درحال تحصیل و یا فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، برخی رشته های سطح سه را شامل فقه و اصول، تفسیر وعلوم قرآن، اخلاق و تربیت اسلامی، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، کلام با گرایش امامت و مدرسی ادبیات عرب و در سطح چهار رشته های فقه خانواده، علوم و معارف اسلامی و تفسیر تطبیقی برشمرد.

وی با اشاره به هزینه های بالای آموزشی در بعضی مراکز در برابر هزینه های حداقلی آموزش در حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: ما در حوزه این افتخار داریم که با کمترین هزینه باری از دوش دولت بر می داریم و با آموزش و اعطای مدرک رسمی یعنی در واقع در امر آموزش وتربیت به دولت کمک می کنیم و افرادی تربیت می شوند که در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیرو ولی فقیه هستند و تلاش می کنیم رهنمودهای امامین انقلاب را در حوزه علمیه خواهران اجرایی شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در پایان انتصاب حجت الاسلام والمسلمین فاضل به عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران کشور را تبریک گفت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha