چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: ائمه اطهار(ع) موجب اتحاد، الفت و محبت در جامعه اسلامی هستند و در این میان امام حسین علیه‌السلام یک جایگاه ویژه دارند و محبت به امام حسین علیه‌السلام دل‌های مسلمانان را به یکدیگر گره می‌زند کدورت‌ها و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان را از بین می‌برد و میان جامعه اسلامی هماهنگی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی با حضور در موکب آستان مقدس بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه امسال امکان حضور همه افراد در مسیر پیاده‌روی اربعین فراهم نشده است، اظهار کرد: زائرانی که توفیق حضور در این مسیر را دارند به یاد جاماندگان اربعین باشند و به نیت آن‌ها قدم بردارند و زیارت کنند.

وی با اشاره به شعار حب‌الحسین یجمعنا اضافه کرد: بر اساس وصیت پیامبر اسلام(ص) که فرمودند «انی تارکم فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی»، ایشان برای وحدت جامعه اسلامی دو یادگار قرار دادند، یک قرآن مجید که معجزه پیامبر است و دوم اهل‌بیت(ع) که فرزندان پیامبر هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه ما اهل‌بیت(ع) را عامل وحدت، پویایی، زنده بودن جامعه اسلامی و استمرار اسلام ناب محمدی می‌دانیم، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) موجب اتحاد، الفت و محبت در جامعه اسلامی هستند و در این میان امام حسین علیه‌السلام یک جایگاه ویژه دارند و محبت به امام حسین علیه‌السلام دل‌های مسلمانان را به یکدیگر گره می‌زند کدورت‌ها و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان را از بین می‌برد و میان جامعه اسلامی هماهنگی ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر در جامعه اسلامی امام حسین علیه‌السلام را معیار و الگویی برای خود قرار دهیم یکی از برکات این موضوع وحدت و اتحاد میان جامعه اسلامی است، ایشان به ما درس چگونه زندگی و بندگی کردن و رسیدن به فضائل اخلاقی را آموزش داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه مسیر اربعین زیبایی‌های بسیاری را در خود نهفته دارد، عنوان کرد: دستگاه‌های رسانه‌ای از به نمایش گذاشتن عمق حرکت اربعین عاجز هستند و رسانه‌ها فقط یک صورتی را نشان می‌دهند درحالی‌که اربعین درس دین‌داری، اتحاد، یک‌رنگی و از خودگذشتگی برای دیگران است و انسان در این مسیر درس‌های بسیاری را می‌آموزند که سعادت انسان در آن قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام افتخاری بزرگ است که قسمت هر فردی نمی‌شود، گفت: زائران باید به خود افتخار کنند که در کنار ملائکه قرار گرفته و برای مکتب حسینی قدم بر می‌دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: بنده در دوره‌ای نیت زیارت امام حسین علیه‌السلام را داشتم اما هر کاری می‌کردم توفیق بنده نمی‌شد تا اینکه از امام رضا علیه‌السلام درخواست و خواهش کردم و با عنایت حضرت امکان زیارت کربلا برای بنده نیز فراهم شد.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران وظیفه‌ای بر دوش آستان‌های مقدس است، عنوان کرد: هرچند که امکانات محدود است اما ما در حد امکانات و ظرفیت‌های خود برای خدمت به زائران تلاش می‌کنیم؛ در سفر اربعین امسال و نمایش با شکوه جوامع اسلامی ما نیز به سهم خود باید حضور داشته باشیم همانطور که همه مردم و اقشار امکانات خود را در خدمت زائران قرار می‌دهند و صحنه‌های زیبایی در مسیر اربعین به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: موکب‌های آستان قدس رضوی در مرزهای مهران، شلمچه، خسروی، چذابه حضور دارند و در خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله علیه‌السلام پیش قدم و فعال هستند و در عراق نیز در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و مسیر پیاده‌روی موکب‌های آستان حضور دارند و البته به میزانی جمعیت و مواکب زیاد است که برخی از مواکب آستان دیده نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: موکب آستان قدس در مهران بیشتر بار پذیرایی از زائران را بر دوش دارد که بنده در این فرصت از همه خدام حرم‌های مطهر که در موکب‌ها حضور دارند تقدیر و قدردانی می‌کنم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: سقایی زائران اباعبدالله حسین علیه‌السلام با توجه به گرمی هوای عراق به شیوه مطلوب مورد توجه قرار گرفته است و آستان قدس با مشارکت مردم ۲۰ میلیون بسته آب را تهیه و در میان زائران اربعین توزیع می‌کند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در احیای شعائر دینی نقش بسزایی دارند و امیدواریم با عمل به فرامین ایشان بتوانیم بیرق امام حسین علیه السلام را به مقصد برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha