جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید مدنی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در همدان گفت: زمانی همدان با زمستان سختی مواجه شد و به دلیل نبود نفت مردم امکان استفاده از بخاری را نداشتند، در این حال شهید مدنی با وجود آنکه دارای بخاری نفتی بودند اما بخاری را خاموش کردند و تأکید داشتند که هر وقت همه مردم نفت داشتند، من هم از بخاری استفاده می‌کنم.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدنی، اظهار داشت: مرحوم آیت الله آخوند(ره) بارها بر این موضوع تاکید داشتند که چه طور می‌شود مقداری هوا در آمپول انسان را بکشد، اما وجود هوای نفس تاثیری بر انسان نداشته باشد؟

وی با تأکید بر اینکه در وجود شهید مدنی(ره) مقداری هوای نفس وجود نداشت، گفت: بزرگترین خواسته ما از خداوند باید این باشد که لحظه‌ای ما را به خودمان واگذار نکند.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه شهید مدنی در طول عمر پر برکتش، منشاء آثار و برکات بسیاری بود، یادآور شد: مسجد مهدیه، درمانگاه مهدیه، صندوق قرض الحسنه مهدیه، تنها گوشه‌ای از اقدامات شهید مدنی است که با گذشته سال‌ها بازهم این اماکن ملجاء مردم و محلی برای رفع مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اینکه شهید مدنی در مدتی که در دره مرادبیک همدان حضور داشت، اجازه نمی‌داد شخص بی‌حجابی در این منطقه وارد شود و کسی هم جرأت این کار را نداشت، خاطر نشان کرد: به خاطر دارم که در دوران پهلوی، شهید مدنی هر شب جمعه عبا را کنار می‌گذاشتند و گاهی تا زانو در گل فرو می‌رفتند تا به منزل ایتام برسند و بسته‌هایی را در بین آنها توزیع و با اقتدا امیرالمومنین(ع) با ایتام همبازی می‌شدند.

حجت الاسلام فاضلیان با بیان اینکه شاه از ترس جایگاه و توانایی شهید مدنی، بارها ایشان را به شهرهای مختلف تبعید کرد، اظهار داشت: هر جا که شهید مدنی حضور پیدا می‌کردند همه مردم از اقشار مختلف شیفته ایشان می‌شدند.

نحوه برخورد شهید مدنی در ایامی که نفت در همدان کمیاب شد

وی با تأکید بر اینکه ولایتمداری آیت الله مدنی از نکات برجسته شخصیتی ایشان بود، گفت: زمانی در یک جلسه مردم شهید مدنی را با عنوان آیت الله خطاب کردند که ایشان ناراحت شدند و گفتند هیچ کس به من نباید آیت الله بگوید، آیت الله، حضرت امام خمینی(ره) است که مرد خدا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان همدان با اشاره به اینکه آیت الله مدنی در هر جا که حضور داشت، آنجا را احیاء کرد، یادآور شد: در تبریز، منافقان به ایشان توهین کردند، محل نمازشان را آتش زدند و حتی بر روی صورتشان آب دهان پرتاب کردند، اما ذره ای از مسیر خود و حمایت از ولایت کوتاه نیامدند و استوار در مسیر حرکت می‌کردند.

وی افزود: این ایام بهترین فرصت است تا با بازخوانی سیره شهید مدنی، الگویی اصیل را به جوانان معرفی کنیم و به نوعی همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، با جهاد تبیین بزرگی‌ها و عظمت ایشان را بیان کنیم.

حجت الاسلام فاضلیان با بیان اینکه شهید مدنی همیشه در کنار مردم بودند، گفت: زمانی همدان با زمستان سختی مواجه شد و به دلیل نبود نفت مردم امکان استفاده از بخاری را نداشتند، در این حال شهید مدنی با وجود آنکه دارای بخاری نفتی بودند اما بخاری را خاموش کردند و تأکید داشتند که هر وقت همه مردم نفت داشتند، من هم از بخاری استفاده می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) شهید مدنی را معلم اخلاق نامیدند، اظهار داشت: حضرت امام(ره) هیچگاه از کسی بیهوده تعریف نمی‌کردند و این تعبیر ایشان تأکیدی بر عظمت شهید مدنی است.

استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه ساعت‌ها باید در مورد شهید مدنی صحبت کرد، یادآور شد: آیت الله مدنی با توان بالای خود توانستند مجسمه شاه را از میدان مرکزی همدان به پایین بیاورند، بدون آنکه کسی شهید و یا مجروح شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha