دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی خاتمی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه خداوند بر هر کدام از بندگان خود که ارادت و محبت داشته باشد، محبت امام حسین(ع) و آرزوی زیارت بارگاه ایشان را در قلبش قرار می‌دهد، گفت: هر کس که امروز به زیارت سیدالشهدا(ع) مشرف شده، بداند که جزو بندگان خاص خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به اینکه خداوند بر هر کدام از بندگان خود که ارادت و محبت داشته باشد، محبت امام حسین(ع) و آرزوی زیارت بارگاه ایشان را در قلبش قرار می‌دهد، اظهار داشت: هر کس که امروز به زیارت سیدالشهدا(ع) مشرف شده، بداند که جزو بندگان خاص خداوند است.

وی ثواب بسیار زیاد زیارت امام حسین(ع) در کربلا را یادآور شد و گفت: مسلمانان برای هیچ‌کدام از پیامبران و امامان دین اسلام اربعین یا چهلم برگزار نمی‌کنند و امام حسین(ع) تنها امامی است که چهلم ایشان را عزاداری می‌کنند و نیز زیارت حرم امام حسین(ع) تنها حرمی است که بر همه افراد واجب است.

امام جمعه زنجان با اشاره به روایات فضیلت زیارت حرم امام حسین(ع)، یادآور شد: همه اعمال یک مسلمان در صحرای کربلا عبادت محسوب شده و ثواب دارد و در روایات آمده است که حتی گام برداشتن مسلمانان در صحرای کربلا جزو کارنامه ثواب محسوب می‌شود و در طول این سفر زیارتی ۲ فرشته همراه مسلمان هستند و تمام اعمال نیک زائر را جزو کارنامه اعمال ثبت می‌کنند که این روایت نشانگر اهمیت زیاد زیارت سیدالشهدا (ع) است.

خطیب نماز جمعه زنجان به فضیلت قرائت زیارت عاشورا در روز اربعین اشاره کرد و گفت: خواندن زیارت عاشورا در روز اربعین فراموش نشود، بخصوص در فرازهای پایانی این زیارت پرفضیلت، با مکث و آهسته بخوانید و در آن دقت کنید، زیرا حاوی سخنان بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به سالروز شهادت دومین شهید محراب، آیت‌الله مدنی اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش رهبری، آیت‌الله مدنی و آیت‌الله طالقانی جزو کسانی هستند که خاطره رشادت آنها از تاریخچه امامت جمعه کشور، جدایی ناپذیر است و هر کدام از این دو مرد بزرگ به نحوی حقوق فراموش نشدنی دارند و یاد آن‌ها در تاریخ خواهد ماند.

وی همچنین به روز نیروی نظامی و دفاعی کشور و لزوم تقویت این بخش اشاره کرد و یادآور شد: بنا به فرمایش امام علی(ع) هر ملتی که ضعیف باشد، ستمگران و زورگویان بر آنها فشار می‌آورند و اقتدار امروز جمهوری اسلامی نیز مدیون نیروهای نظامی و دفاعی کشور است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه به تازگی یک شناور ایرانی توسط نیروهای دانشمند نظامی و دفاعی ساخته شده است، اظهار داشت: این شناور مجهز به نخستین سامانه ترکیبی موشک‌های بردکوتاه و متوسط و بهره‌مند از اتاق عملیات بسیار پیچیده رونمایی شد که یکی دیگر از افتخارات نیروی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم این افتخارآفرینی در ایران اسلامی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha