پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
اربیعن

حوزه/ رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان گفت: یکی از کارکردهای پیاده‌روی اربعین ایجاد وحدت بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی است و هر شخصی به نوبه خود می‌تواند نقشه دشمنان را خنثی کند.

مجید دوهندو رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رشت، در پاسخ به انتشار ویدئوهایی از تفرقه اندازی در اربعین که توسط برخی افراد معلوم الحال صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این افراد به دنبال ایجاد اختلال در پیاده روی اربعین حسینی هستند، زیرا خودشان می‌دانند که یکی از کار کردهای پیاده‌روی اربعین ایجاد وحدت بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.

وی افزود: هر شخصی به نوبه خود می‌تواند نقشه دشمنان در رأس آنها آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهایی که در تلاشند تا این حرکت جهانی را کم ارزش جلوه دهند را خنثی کند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان با تاکید بر اینکه دشمن در این مسیر موفق نخواهد شد، گفت: بهترین راه برملا ساختن ترفند دشمنان، تبیین، روشنگری و ایجاد وحدت میان مسلمانان ایران و عراق است.

وی با تأکید بر اینکه در هر جا حقانیت نظام، اسلام، انقلاب و اهل‌بیت(ع) مطرح بوده، جرثومه فساد در آنجا حضور داشته و به ایجاد تفرقه می‌پردازند، خاطر نشان کرد: همه ما علی‌الخصوص زائران باید مراقب باشیم و با بهره گیری از این موقعیت اربعین ترفندهای دشمنان را نقش بر آب نماییم، زیرا این شیوه مهمی در مقابله با منافقین کوردل است.

دوهندو با اشاره به کلام سردار شهید سلیمانی مبنی بر اینکه "ما ملت امام حسینیم"، اظهار داشت: اتحاد در این شعار یعنی در کنار هم قرار گرفتن ارادتمندان امام حسین(ع) فارغ از هرگونه مذهب و آیینی و به بیان دیگر «حب الحسین یجمعنا» یعنی همگی با شعار امام حسین(ع) در زیر یک پرچم هستیم تا اتحاد و برادری و هماهنگی را رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: زائرانی که اکنون در کشور عراق حضور دارند بایستی با بهره گیری از این فرصت و حضورشان کنار زوار که از کشورهای دیگر در این اجتماع حاضر شدند به احیای وحدت و انسجام بپردازند و اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین را به انجام برسانند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان در پایان به زائرانی که توفیق شرکت در این پیاده‌روی نصیبشان شده است، یادآور شد: زوار نسبت به تمامی مواکب فارغ از عراقی و ایرانی بودن که شبانه روز در تلاش هستند و همچنین نسبت به مردم عراق که در منازل یا مواکب‌ها چشم‌انتظارشان می‌باشند و برای حضور آنها لحظه‌شماری می‌کنند، قدرشناس باشند و تمامی موارد امنیتی و بهداشتی که لازم است را رعایت نمایند تا ان‌شاء‌الله به لطف خداوند و کوری چشم دشمنان یک اجتماع عظیم و باشکوهی در اربعین امسال ثبت گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha