دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر:حضورده هامیلیونی مردم جهان درپیاده روی اربعین حسینی مسیرنجف تاکربلا

حوزه/ نشست علمی-پژوهشی با موضوع:«پرسش های بنیادین از پیاده روی اربعین؛ از چیستی تا مسائل از دیروز تا فردا» از سوی مدارس علمیه خواهران اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دکتر محمدرضا پویانفر در نشست علمی_پژوهشی با موضوع:«پرسش های بنیادین از پیاده روی اربعین؛ از چیستی تا مسائل از دیروز تا فردا» به معرفی برخی کتب درباره پیاده روی اربعین پرداخت و با اشاره به اهمیت برگزاری این حرکت بزرگ به حماسه ساز بودن این حرکت تأکید کرد.

وی با اشاره به تاریخی بودن این حرکت افزود: پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد چرا که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی در سال ۱۲۸۱ قمری با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند و طبق آنچه که در منابع شیعه معتبر مشهود است در روز اربعین حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد همراه با هشتاد و چهار نفر وارد کربلا شدند و پس از گفت‌وگو با جابر عبدالله انصاری، قبر مطهر امام (ع) را زیارت کردند و از آنجا زیارت اربعین آغاز شد.

پویانفر اظهار کرد: با توجه به حضور دوستداران امام حسین (علیه السلام) در کربلا باید تمام جوانب این حرکت بررسی شده و نقش مردم و دولت ایران و عراق در این پیاده روی مشخص گردد.

وی تصریح کرد: زیارت امام حسین(ع) از امور مطلوبی است که ارادتمندان حضرت با این پیاده روی علاقه خود را نشان می دهند و در کنار آن انس و الفت و رفتار اجتماعی –اسلامی با دیگر مردم جهان را تمرین می کنند.

ایشان تصریح کرند که هر گونه افراط و تفریط در امر پیاده روی اربعین موجب وهن اسلام و تشیع بوده و نباید با احساسی رفتار کردن این حرکت عظیم را مخدوش نمود.

گفتنی است، نشست علمی-پژوهشی با موضوع «پرسش های بنیادین از پیاده روی اربعین؛ از چیستی تا مسائل از دیروز تا فردا» توسط کانون پژوهشی صدرا با همکاری مدارس علمیه زهرای مرضیه اصفهان، کوثر تیران، فاطمة الزهرا ورزنه، الزهرا زرین شهر، صالحات فولادشهر، الزهرا دهاقان، فاطمیه اندان، الزهرا نطنز، معصومیه شهرضا، الزهراء مبارکه، و حضرت فاطمه فلاورجان، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha